شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رئیس مجلس ایران: تشکیل دولت فراگیر و مشارکتی را شرط ثبات در افغانستان دانست

♦️محمدباقر قالیباف رئیس مجلس جمهوری اسلامی در اجلاس رؤسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی موضوع افغانستان را یکی از دغدغه های جدی امت اسلامی دانست و ادامه داد: وضعیت افغانستان با گذشت بیست سال از حضور مخرب نیروهای خارجی، بحرانی است و این وخامت اوضاع، میراث اشغالگران برای مردم رنجور و ستمدیده افغانستان است.

♦️قالیباف در ادامه مباحث خود گفت: با خروج اشغالگران، نباید امنیت و حقوق اولیه مردم افغانستان به خطر بیفتد، یکی از نگرانی های جدی که می بایست مورد توجه همگان باشد.

♦️وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به مسئولیت خود در قبال مردم افغانستان عمل خواهد کرد ولی هوشیاری کل جهان اسلام در این باره ضرورت دارد.

♦️قالیباف در ادامه گفت: آنچه می تواند منجر به ثبات در افغانستان شود و اوضاع این کشور را به سمت بهبود ببرد، تشکیل یک دولتِ فراگیر و مشارکتی در جهت تامین حقوق همه مردم این کشور اعم از مرد و زن، پَشتون، تاجیک هَزارَه و ازبک است.

♦️رئیس مجلس ایران خاطر نشان کرد: ما به حمایت خود از برادران و خواهران افغان با هدف کاهش آلام ایشان ادامه می دهیم، اما مدیریت و حل این بحران نیازمند اراده، اقدام و سرمایه گذاری همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان