شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رزمی‌کار افغان با ضربه‌ای مهلک برنده شد

نصرت حق‌پرست، ورزشکار افغان حریف برزیلی‌اش ژاکویم سلوا را در مسابقه‌های هنرهای رزمی ترکیبی (مبارزات آزاد) یو‌اف‌سی در دسته سبک‌وزن شکست داد.

این مبارزه شب گذشته در ایالت نیوجرسی آمریکا برگزار شد و حق‌پرست موفق شد حریفش را در دور دوم ضربه فنی کند.

در این بازی جورج سن پیر، ورزش‌کار کانادایی بازنشسته هنرهای رزمی مختلط، مربی حق‌پرست بود و او را همراهی می‌کرد. جورج سن پیر یکی از پرافتخارترین اسطوره‌های این ورزش شناخته می‌شود.

نصرت حق‌پرست که ۲۳ سال سن دارد، تا کنون ۱۳ مسابقه حرفه‌ای در کارنامه‌اش دارد که در آن ۱۱ پیروزی کسب کرده و ۹ حریفش را با ضربه فنی شکست داده است.

با درخشش ورزشکاران افغان در این ورزش در سطح جهانی، علاقمندان هنرهای رزمی ترکیبی نیز در سال‌های اخیر در افغانستان افزایش یافته است. سیر بهادرزاده، باز محمد مبارز و احمد ولی هوتک از دیگر ورزشکاران مطرح این رشته در این کشور هستند.

پوریا ژافره- بی‌بی‌سی

نصرت حق‌پرست از ستاره‌های یک شب پرحاشیه یواف‌سی در نیورجرسی بود. ضربه استثنایی مشت چپ مبارز افغان نه تنها تعادل سیلوای برزیلی را بر هم زد بلکه به معنی پایان مسابقه بود.

از موقعی که حق‌پرست با سازمان یواف‌سی قرارداد بسته و در مطرح‌ترین لیگ هنرهای رزمی ترکیبی شرکت می‌کند این بهترین نمایش او بود. نصرت حق‌پرست از این به بعد در دسته پر وزن جدی گرفته خواهد شد.

شاید هنوز برای اینکه در مسابقه اصلی شرکت کند کمی زود باشد ولی با سه برد پیاپی آینده روشنی پیش روی این رزمی‌کار افغان قرار دارد. حق‌پرست با وجود سن کمش با روحیه‌ای کاملا حرفه‌ای یکی از شب‌های خاطره‌انگیز ورزش رزمی افغانستان را هزاران کیلومتر دورتر از خاک این کشور رقم زد.

ورزش‌های رزمی ترکیبی متشکل از چهار رشته کشتی، کیک بوکسینگ، بوکس و جوجیتسو است که ورزشکاران با ترکیب این چهار رشته، تکنیک‌های فردی‌اش را در میدان مسابقه به نمایش می‌گذارد.

در این بازی‌ها، کولبی کووینگتون، برنده مبارزه اصلی یواف‌سی در نیویورک بود. درون قفس ترکیب فوق‌العاده‌ای از بوکس و کشتی باعث بردش شد. هر چند کووینگتون که از طرفداران پروپاقرص دونالد ترامپ، رئیس‍‌جمهوری آمریکا است، هنگام ورود به سالن توسط تماشاگران شدیدا هو شد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان