شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رهبران دولت وحدت ملی به مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» دعوت نشدند

«هارون چخانسوری» سخنگوی رئیس جمهور افغانستان طی اظهاراتی در یک نشیت خبری گفت: روابط افغانستان و آمریکا روابطی بنیادین بوده و براساس منافع هر ۲ کشور استوار است.

وی ابراز امیدواری کرد که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به رهبری دونالد ترامپ، روابط کابل و واشنگتن گسترش پیدا کرده و بهتر می‌شود.

چخانسوری در مورد دعوت نشدن سران دولت وحدت ملی در مراسم سوگند وفاداری رییس جمهور جدید آمریکا گفت که دعوت از سران کشورها برای شرکت در مراسم سوگند وفاداری رییس جمهور جدید آمریکا در پروتکول آن کشور وجود ندارد.

وی گفت: برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری موضوع داخلی آن کشور است و پیش از این نیز در مراسم سوگند وفاداری باراک اوباما، نیز از سران حکومت افغانستان دعوت نشده بود.

این در حالی است که «تام ریچ» سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا تایید کرد که دونالد ترامپ و مشاورانش، سیاست‌های خارجی دولت جدید این کشور در افغانستان و پاکستان را بازنگری خواهند کرد.

«باراک اوباما» نیز شب گذشته در گفت‌وگوی تلفنی با رهبران دولت وحدت ملی ضمن قدردانی از همکاری‌های کابل – واشنگتن از رئیس‌جمهور و رئیس اجرائیه افغانستان خواست که به کار برای گسترش وحدت ملی و حمایت از صلح و ثبات پایدار در این کشور ادامه دهند.

مراسم تحلیف «دونالد ترامپ» ظهر روز جمعه، ۲۰ ژانویه در کاخ سفید آغاز خواهد شد و مراسم رسمی ادای سوگند در پله های مقابل ساختمان کنگره برگزار خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان