شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ریاست جمهوری آغاز عملیات بهاری طالبان را محکوم کرد

ریاست جمهوری افغانستان امروز (شنبه ۲۴ حمل) دریک خبرنامه اعلامیه طالبان را مبنی بر آغاز عملیات بهاری شان به شدت محکوم نموده است و آنرا نشانه‌ی واضح اصرار این گروه بر دوام جنگ نامروع درافغانستان دانسته است.

درخبرنامه آمده است که این عملیات بهاری طالبان در حالی اعلام می‌شود که به ابتکار و اصرار حکومت افغانستان تلاش‌ها برای پایان بخشیدن به جنگ تحمیلی در افغانستان به شدت ادامه داشته و این گروه با هیات مذاکره کننده ایالات متحده امریکا مستقیماً وارد مذاکرات صلح استند.

در خبرنامه آمده است که جهان اسلام به گونه‌ی واضح گفته اند که جنگ افغانستان فاقد هر نوع مشروعیت بوده و برای ادامۀ آن هیچ گونه توجیه شرعی وجود ندارد. 

خبرنامه همچنان ادعای طالبان را مبنی بر اینکه عملیات بهاری شان را در پاسخ به اعلان جنگ حکومت صورت گرفته است، را رد کرده است و گفته است که ادامۀ جنگ به سود  هیچ طرفی نیست.

در خبرنامه آمده است که :« ادعای طالبان مبنی بر این که این اعلان جنگ در پاسخ به اعلان حکومت افغانستان صورت گرفته باشد، نادرست است. حکومت افغانستان نه تنها این که اعلانی در مورد آغاز عملیات جنگی نکرده است، بلکه تمام موانعی را که در مقابل صلح وجود داشت از میان برداشته، تداوم جنگ را به نفع هیچ طرفی نمی‌داند.»

حکومت افغانستان هم چنان از رهبران و اعضای گروۀ طالبان که مخالف اعلان جنگ طالبان هستند خواسته است تا در کنار مردم خود قرار گرفته و برضد این اقدام صدای خود را بلند نمایند.

درخبرنامه همچنان به نیروهای امنیتی دستور داده شده است تا مردم و سنگرهای خود با تمام قوت دفاع نمایند.

حکومت افغانستان یکبار دیگر از رهبری گروۀ طالبان خواسته است تا ازدامۀ جنگ دست برداند و به دعوت دولت و مردم افغانستان برای مذاکرات صلح لبیک گویند.

پیش ازاین زلمی خلیل‌زاد ، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، اعلامیه آغاز عملیات بهاری طالبان را نکوهش کرده است و آنرا یک عمل بی پروایانه گفته است. 

آقای خلیل‌زاد در صفحۀ تویترش نوشته است که :« اعلان آغاز عملیات بهاری طالبان یک اقدار بی پروایانه است. این غیر مسئولانه است که نشان دهد که افزایش خشونت ضروری است چرا که دولت طرح امنیتی را اعلام کرد. مردم افغانستان به صورت آشکار صدای شان را برای صلح ابراز کرده اند.»

این درحالی است که گروه طالبان، روز (جمعه، ۲۳حمل) اعلام کرده‌اند که آن‌ها عملیات بهاری شان را زیرنام «الفتح» آغاز کرده‌اند.

اما، وزارت دفاع ملی این عملیات طالبان را «پروپاگند» می‌داند.

این در حالی‌است رییس‌جمهور غنی ده روز پیش پلان امنیتی برای سال جدید خورشیدی را تأیید کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان