شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس‌جمهور محمد محقق را از معاونیت ریاست‌اجراییه برکنار کرد

رییس‌جمهور غنی، محمد محقق را از معاونیت دوم ریاست‌اجراییه حکومت وحدت ملی برکنار کرد.

دفتر رسانه‌های ریاست‌‎جمهوری، در خبرنامه‌یی که روز پنج‌شنبه (۴ دلو) به رسانه‌ها فرستاده، نوشته که رییس‌جمهور، آقای محقق را با صدور فرمانی برکنار کرده‌است.

در فرمان رییس‌جمهور آمده است: «به تأسی از حکم فقرۀ ۱۳ مادۀ ۶۴ قانون اساسی افغانستان، عزل محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی، منظور است.»

ریاست‌جمهوری اما دلیل برکناری آقای محقق را نگفته‌است.

در همین حال، ریاست‌اجراییه برکناری آقای محقق را در تضاد با موافقت‌نامۀ ایجاد حکومت وحدت ملی می‌داند.

در یک خبرنامۀ ریاست‌اجراییه آمده است که عزل آقای محقق «كاملاً در تضاد با روحيه موافقت‌نامه سیاسی تشکیل حکومت‌ وحدت ملی می‌باشد. هرنوع تصمیم یک‎جانبه و خلاف روحیه حکومت وحدت ملی در این مرحله حساس تاریخی باعث تضعیف روحیه وحدت ملی، همکاری مشترک و تحریک بی‌ثباتی می‌گردد.»

این در حالی است که رییس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت برای شرکت در نشست مجمع اقتصادی جهان به سویس رفته اند. 

محمد محقق پس از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی و ایجاد ریاست‌اجراییه در نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴، به عنوان معاون دوم عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کار می‌کرد.

او اخیرأ در تکت انتخاباتی حنیف اتمر، رقیب آقای عبدالله عبدالله و رییس‌جمهور غنی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آیندۀ ریاست‌جمهوری، پیوست.

قرار است انتخابات ریاست‌جمهوری، به تاریخ ۲۹ سرطان سال آینده برگزار شود و هژده تن مشمول رییس‌جمهور غنی، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند.

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان است و در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۴ میلادی، معاون دوم تکت انتخاباتی عبدالله عبدالله بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان