شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس اجراییه افغانستان: تروریست‌ها باید از مناطق امن خود در منطقه محروم شوند

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان صبح امروز در نشست سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا «سیکا» به میزبانی دوشنبه پایتخت تاجیکستان گفت: افغانستان متعهد به کمک به سیکا به‌منظور ایجاد هماهنگی بیشتر میان اعضای آن است.

وی افزود: ما باید تروریست‌ها را از مناطق امن آنها محروم کنیم و در این راستا به کمک و همکاری کشورهای منطقه و جهان در مبارزه با تروریسم نیاز است.

عبدالله ادامه داد: برای تحقق این هدف باید همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را افزایش دهیم چراکه هیچ کشوری به تنهایی نمی‌تواند مشکل تروریسم را حل کند.

رییس اجراییه افغانستان همچنین تاکید کرد: دستیابی به امنیت و رفاه در منطقه، تنها از راه همکاری‌های نزدیک منطقه‌ای ممکن است.

وی تصریح کرد: ما باید به چالش فقر، رشد افزاینده جمعیت، تغییر اقلیم، فساد و درگیری‌های مسلحانه، افراطی‌گری خشونت‌آمیز، قاچاق مواد مخدر، قاچاق سلاح و تهدید تروریسم به صورت اساسی و جدی رسیدگی کنیم.

عبدالله گفت: تهدیدهای ناشی از فعالیت‌های تروریستی هنوز یکی از چالش‌های مهم در برابر افغانستان و منطقه است.

وی اظهار داشت: رسیدگی به تهدیدات و چالش‌های مشترک نیازمند تلاش‌های مشترک و همکاری‌های جدی و صادقانه است. ما باید در تحکیم امنیت و ثبات و برقراری صلح و رفاه برای مردم خود با روحیه منطقه‌گرایی گام برداریم.

رییس اجراییه افغانستان خاطرنشان کرد: افغانستان تشنه صلح است و برای دست یافتن به آن تلاش می‌کند و اهمیت صلح را نه تنها برای خود بلکه برای منطقه و فراتر از آن درک می‌کند.

وی در پایان بار دیگر با تاکید بر همکاری‌ کشورهای منطقه در مبارزه مشترک با تروریسم، از اقدامات سازنده کشورها در مقابله با تروریسم و گروه‌های تروریستی مانند داعش قدردانی کرد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان