شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس جمهور اعتمادنامه‌های سفیران هالند و ناروی را پذیرفت

رییس جمهور محمد اشرف غنی بعد از ظهر امروز اعتمادنامه‌های سفیران هالند و ناروی را پذیرفت.
گوفری وان لیوون، سفیر جدید هالند و ماری اکسیر، سفیر جدید ناروی با حضور صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه اعتمادنامه‌های شان را به رییس جمهور داده و وعده سپردند که در دوران ماموریت شان در افغانستان در زمینه‌ی گسترش مزید روابط کشورهای شان با افغانستان سعی و تلاش کنند.
آنان با رییس جمهور همچنان در مورد تقویت و گسترش بیشتر روابط میان افغانستان و هالند و ناروی بحث و تبادل نظر کردند.
در خبرنامه‌یی که از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شده آمده است که رییس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به سفرای کشورهای مذکور، از کمک‌های کشورهای هالند و ناروی به افغانستان در عرصه‌های مختلف، تشکری کرد و برای سفرای متذکره در سمت‌های جدید شان آرزوی موفقیت نمود.
هالند و ناروی از کشورهایی اند که میلیون‌ها دالر به افغانستان کمک کرده و ده‌ها سرباز در افغانستان پس ۲۰۰۱ میلادی در ولایات مختلف افغانستان داشته‌اند.
هالند در سال ۲۰۱۴ میلادی به حضور نیروهای نظامی‌اش در افغانستان پایان داد و در مدت هشت سال حضور نیروهای هالندی در ولایت‌های ارزگان، قندهار و بغلان ۲۴ سرباز این کشور کشته و ۱۴۰ تن دیگر آن‌ها زخمی شدند.
ناروی ۶۰۰ سرباز در افغانستان داشت و این کشور گفته بود که پس از سال ۲۰۱۴ میلادی ۷۵ سرباز این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند تا برای ارتش افغانستان آموزش و مشوره بدهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان