شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس جمهور به بانوی سبزچشم افغان یک آپارتمان هدیه داد

در این دیدار آقای غنی ؛ شربت‌گل را درد، مظلومیت و تصویر آرزوهای افغانستان دانسته گفت، شربت‌گل در سال‌های مهاجرت و جنگ، تصویر کشورجنگ‌زده و مهاجرین را به جهان به نمایش گذاشت.
محمد اشرف غنی افزود:” اکنون وجود ما ناتکمیل است، زیرا شماری از هموطنان ما مهاجر هستند و دولت ارادۀ جدی دارد که با فراهم نمودن زمینۀ برگشت مهاجرین، این نیمه نا تکمیل را تکمیل نماید”.
سپس، یک تن به نمایندگی از اعضای خانواده شربت‌گل، از رییس‌جمهور و مردم تشکری کرد که از شربت‌گل شدیداً حمایت کردند. او افزود که زندگی شربت‌گل از دردها و غم‌های افغانستان نمایندگی می‌کند، او آرزو دارد که به افغانستان صلح تأمین گردیده، همه مهاجرین همانند وی به کشور شان برگردند و زندگی آرام را دنبال کنند.
وی که دردهای شربت گل را بیان می‌کرد، از آقای غنی خواست که در فراهم‌نمودن زمینه تعلیم و تربیه فرزندان شربت‌گل، با وی کمک صورت گیرد و به نام او یک نهاد ایجاد گردد. او اضافه کرد که پول که تحت نام کمک به این نهاد واریز می‌گردد، باید در بخش تعلیم و تربیه به‌ویژه در زمینۀ تعلیم زنان به‌مصرف برسد.
آقای غنی در اخیر، به شربت‌گل اطمینان داده، گفت که در قسمت زندگی، صحت و تعلیم و تربیۀ فرزندانش توجه جدی خواهد شد و در این مورد به ارگان‌های مختلف وظیفه سپرده‌است که با او همکاری همه‌جانبه نمایند.
گفتنی است که عکسی که از بانو شربت گل در دروان نوجوانی و در عالم مهاجرت در مجله “نشنل جیوگرافی” به نشر رسید شهرت جهانی یافت. وی در بسیاری از کشورهای جهان به نمادی از مظلومیت مهاجران افغان تبدیل شد و وی به بانوی سبزچشم افغان شهرت یافت.
اما پاکستان چندی پیش به وی اتهام جعل اسناد اقامت را زد و او را بازداشت کرد اما با رایزنی های زیاد سفارت افغانستان در اسلام آباد این بانو آزاد شد و به کشور بازگشت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان