شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » رییس جمهور: مردم غزنی از حق قانونی خود محروم نخواهد شد

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور گفته است که بحث‌ها در مورد انتخابات در ولایت غزنی جریان دارد و مردم غزنی از حق قانونی خود محروم نخواهد شد.

در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی شام دیروز سه‌شنبه (۱۷ میزان) از طریق ویدیو کنفرانس با مسوولان محلی و امنیتی ۳۴ ولایت کشور همچنان گفته است: «اولویت ما موفقیت پروسه‌ی انتخابات است. هیچ فرد ملکی و نظامی حق مداخله در پروسه‌ی انتخابات را ندارد و در صورت تثبیت، مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.»

 به نقل از اعلامیه، رییس جمهوری کشور از مسوولان محلی و امنیتی ولایات خواسته تا به خاطر فراهم‌کردن ترتیبات خوب برای برگزاری انتخابات، با کمیسیون مستقل انتخابات همکاری کنند.

آقای غنی از آنها همچنان خواسته است که تا تمام امکانات و تدابیر برای ایجاد فضای امن کمپین‌های انتخاباتی و رقابت مثبت برای نامزدان را فراهم کنند.

او در حالی به ایجاد فضای امن کمپین‌های انتخاباتی تأکید کرده است که روز گذشته یک حمله‌کننده‌ی انتحاری خودش را در دفتر انتخاباتی یک نامزد انتخابات پارلمانی در ولایت هلمند منفجر کرد که در نتیجه، هشت نفر به شمول نامزد کشته و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند.

از سویی هم، رییس جمهور غنی افزوده است که تمام شرایط تخنیکی برای انتخابات فراهم شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان