شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » زلمی رسول رسما به عنوان نامزد ریاست جمهوری ثبت نام کرد/اتمر فردا ثبت نام می‌کند

داکتر زلمی رسول، پنجمین نامزد ریاست جمهوری است که امروز(سه شنبه) با حضور در کمیسیون مستقل انتخابات خود را ثبت نام  کرد.

به گزارش خبرگزاری آوا، عبدالجبار تقوا، والی پیشین کابل و غلام‌علی وحدت والی پیشین بامیان به عنوان معاونان آقای رسول در تکت او حضور دارند.

 

آقای رسول پس از ثبت به خبرنگاران گفت:” با اتکاء به خداوند توانا و با حمایت مردم نجیب افغانستان و با شعار وحدت ملی، عدالت، امنیت، صلح، شفافیت، اعتدال و برابری تعهد می نامیم که در برابر تبعیض، تعصب و نابرابری مبارزه نموده و در جهت استقرار صلح، امنیت و مردم سالاری مساعی همه جانبه به عمل بیاورم.”

 

آقای رسول در پاسخ به این پرسش که در تکت او ریاست اجراییه حضور دارد یا خیر، گفت که به این فکر است که پس از ۱۵ سال تغییراتی در قانون اساسی به وجود آید و این از اصلاحیت مردم است که چه تغییراتی را می خواهند.

 

او تاکید کرد که در حال حاضر به اساس قانون اساسی کنونی به سوی انتخابات می روند.

 

رسول همچنان خطاب به کمیسیون های انتخابات گفت که به رای مردم خیانت نکند و وظیفه خود را اجرا کند؛ در غیر آن، از حق مردم دفاع صورت خواهد گرفت.

 

داکتر زلمی رسول در انتخابات ریاست جمهوری قبلی هم خود را نامزد کرده بود، اما در دور دوم از آقای داکتر عبدالله عبدالله حمایت کرد. او در سمت های مشاوریت امنیت ملی و وزیر خارجه افغانستان در زمان حکومت حامد کرزی کار کرده است.

 

اتمر فردا ثبت نام می کند

سید ذبیح الله سادات، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز به خبرنگاران گفت که قرار است فردا(چهارشنبه) محمد حنیف اتمر مشاور پیشین شورای امنیت ملی با حضور دراین کمیسیون رسما به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود را ثبت نام کند.

 

آقای سادات افزود که داکتر فرامرز تمنا روز پنج شنبه خود را ثبت نام خواهد کرد.

 

گفته می شود که در تکت انتخاباتی آقای اتمر، محمد یونس قانونی به عنوان معاون اول و محمد محقق به عنوان معاون دوم وی حضور خواهند داشت.

 

 

سه شنبه ۲۵ جدی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۱

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان