شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » زمان آغاز توزیع شناسنامه‎‏های برقی هفتۀ آینده مشخص می‎شود

ادارۀ توزیع شناس نامه های برقی می گوید که در هماهنگی با ریاست جمهوری، زمان آغاز روند توزیع شناس نامه های برقی را هفتۀ آینده همه گانی خواهد کرد.

سخنگوی این اداره می گوید که تمامی آماده گی ها برای توزیع شناس نامه های برقی گرفته شده اند و این روند در نخست از شهر کابل آغاز خواهد شد.

روح الله احمدزی، مشاور و سخنگوی ادارۀ توزیع شناس نامه های برقی در این باره گفت: «ما هفتۀ آینده زمان دقیق توزیع آغاز این روند را به مردم افغانستان روشن می سازیم.»

بر بنیاد فرمان رییس جمهور، در شناس نامه های برقی دین، ملت و قوم باید گنجانیده شوند.

این فرمان از سوی مجلس نماینده گان رد شد، اما از سوی مجلس سنا تأیید شد.

اکنون، یک کمیتۀ مختلط شورای ملی از سوی هشت عضو مجلس نماینده گان و هشت عضو مجلس سنا در بارۀ این فرمان رییس جمهور رای زنی می کنند.

محمد هاشم اورتاق، عضو این کمیتۀ می گوید: «دوشنبه قرار است که نشست را برگزار کنیم و اکثریت و اقلیت در این باره معلوم می شود که تأیید شود و یا رد.»

اما، اگر این فرمان از سوی کمیتۀ مختلط رد شود، سرنوشت شناس نامه های برقی به کجا کشانیده خواهد شد؟

سخنگوی اداره توزیع شناس نامه های برقی گفت: «وقتی که جایگاه قانونی را به خود گرفت، ما مکلف هستیم که نظر به فیصله آنان تغییرات را در روند کاری خویش به میان آوریم.»

توزیع شناس نامه های برقی در نخست از کابل آغاز خواهد شد و این روند شامل چهار مرحله است؛ در نخست، در بارۀ یک فرد اطلاعات گردآوری می شود، بعد تثبیت هویت می شود در مرحله سوم بایومتریک صورت می گیرد و در مرحله نهایی، آماده چاپ می شود که این روند بیشتر از یک هفته را در بر می گیرد تا یک فرد شناس نامه اش را به دست آورد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان