شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سازمان ملل: دوا و مواد غذای در غزنی رو به اتمام است

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که دوا در شفاخانه مرکزی ولایت غزنی و مواد غذایی باشندگان این شهر رو به اتمام است.

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان امروز (دوشنبه، ۲۲ اسد) با نشر خبرنامه‌یی گفته که گزارش‌های ابتدایی این نهاد نشان می‌دهد که در درگیری‌های چهار روزه در غزنی شماری از غیر نظامیان نیز کشته شده‌اند و مردم در تلاش خروج از این شهراند.

در خبرنامه آمده: «طبق گزارش‌های رسیده، در شفاخانه مرکزی ادویه رو به اتمام است و مردم نمی‌توانند زخمی‌ها را برای تداوی به صورت امن انتقال دهند. جاده‌های اصلی که در شمال و جنوب شهر به ولایات بزرگ‌تر وصل می‌گردند که دارای امکانات صحی می‌باشند، برای عبور و مرور افراد ملکی امن نمی‌باشد.»

این نهاد می‌گوید که بسیاری از مردم در خانه‌های خود پناه گرفته‌اند و قادر به ترک خانه‌های شان نیستند. شبکه‌های مخابراتی و برق در این شهر قطع است و جریان آب‌رسانی نیز مختل شده است.

سازمان ملل از طرف‌های درگیری خواسته که برای حفاظت از زندگی و حقوق غیرنظامیان و حفاظت از زیربناهای ملکی به تعهدات خود در راستای قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام گذارند.

در همین حال کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ گفته است که هنگام توقف موقتی درگیری در شهر غزنی، این نهاد توانسته کمک‌های اضطراری صحی و تیل را به شفاخانه ولایتی غزنی برساند.

این نهاد در صفحه‌ی تویترش نوشته که این کمک‌های اضطراری برای ۱۰۰ تن کفایت می‌کند.

از روز جمعه به این طرف پس از حمله‌ی گسترده‌ی جنگ‌جویان طالبان بر شهر غزنی، تاکنون درگیری کوچه به کوچه در این شهر جریان دارد.

تاکنون از تلفات این درگیری گزارش‌های ضد و نقیض منتشر شده است. برخی گزارش‌ها حاکی است که بیش‌تر از ۱۰۰ جسد به شفاخانه ولایتی غزنی منتقل شده‌اند و اجساد شماری از کشته شده‌ها در خیابان‌های شهر باقی مانده‌اند.

صبح امروز ارگ ریاست‌جمهوری خبر داد که نیروهای کمکی بیش‌تر به شهر غزنی اعزام شده‌اند. پیش از این نیز نیروهای کمکی به ولایت غزنی رسیده بود، اما در وضعیت جنگ تغییر نیامده و طالبان در روز سوم همچنان در مرکز شهر و در نزدیکی‌ ساختمان ولایت و فرماندهی پولیس با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان