شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سفارت روسیه در کابل ادعای امریکا مبنی بر حمایت این کشور از گروه طالبان را تکذیب کرد

سفارت روسیه در کابل با نشر اعلامیه‌یی ادعای مقام‌های نظامی امریکا مبنی براین که این کشور از گروه طالبان حمایت می‌کند را تکذیب کرد.
در اعلامیه‌یی که از سوی این نهاد منتشر شده آمده است:« این گونه معلوم می‌شود که برای تغییر توجه عامه، آنهایی که دقیقاً در قبال خراب‌شدن وضعیت افغانستان مسوولیت دارند، تلاش می‌کنند تا بار اشتباهات خود را بر دوش روسیه بیندازند و روابط روسیه با افغانستان را خراب کنند.»
سفارت روسیه در واکنش به اظهارات اخیر فرمانده نیروهای امریکا در افغانستان نوشته« این گفته‌ها بی اساس و مزخرف» است.
پیش از این فرمانده نیروهای امریکا در افغانستان گفته بود که روسیه از طالبان حمایت و حتی برایشان سلاح فراهم می‌کند.
جنرال جان نیکولسون در مصاحبه‌ی با بی بی سی گفته بود که او شاهد اقدامات«بی‌ثبات» ننده روسیه در افغانستان بوده است:«ما روایتی می‌بینیم که از آن برای اغراق شدید در تعداد نیروهای داعش در افغانستان استفاده شده. روسها بعدا از این روایت استفاده کردند تا اقدامات طالبان را توجیه و تا حدی از آنها حمایت کنند.»
او گفته بود:« رهبران افغانستان برای سرفرماندهی ما سلاح‌هایی را آوردند و به ما دادند و گفتند این سلاح‌ها را روس‌ها به طالبان داده‌اند. ما می‌دانیم که روسیه دخالت دارد.»
جنرال نیکولسون گفت سلاح‌ها از مرز تاجیکستان به افغانستان قاچاق شده و چنین همکاریی اخیرا ایجاد شده است:«روس‌ها رزمایش ‌هایی را در مرز تاجیکستان تحت عنوان تمرین ضد تروریستی انجام داده اند. اما ما این رویه روسها را قبلا هم دیده‌ایم، آنها مقادیر عظیمی سلاح با خود می‌آورند و وقتی می‌روند مقادیری از آن را باقی می‌گذارند.»

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان