شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سفر عبدالله به کشورهای بلاروس و قزاقستان

عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه حکومت وحدت ملی صبح امروز در راس یک هیات بلند رتبه‌ی دولتی عازم شهرمنسک، پایتخت بلاروس شد وی پس از آن به قزاقستان نیز می‌رود.
قصرسپیدار با نشر خبرنامه‌یی اعلام کرد که آقای عبدالله صبح روز( سه‌شنبه،۲۴ اسد) بنابر دعوت رسمی آندری کوبیاکوف، نخست وزیر بلاروس عازم شهر منسک پایتخت آن کشور شد.
بربنیاد خبرنامه در این سفر، آقای عبدالله با رییس‌جمهور، نخست وزیر و دیگر مقام‌های عالی‌رتبه‌ی کشور بلاروس دیدار و در مورد تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه میان کابل و منسک بحث و تبادل نظر خواهند کرد.
در جریان این سفر موافقت‌نامه‌ی ایجاد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی-تجارتی و تفاهم‌نامه‌ی همکاری در عرصه‌ی قانون‌گذاری میان افغانستان و بلاروس میان آقای عبدالله و مقام‌های بلاروس به امضا خواهد رسید.
براساس خبرنامه آقای عبدالله از فابریکه‌های صنعتی- تولیدی شهر منسک دیدار خواهد کرد و در خصوص همکاری دوجانبه در عرصه‌ی زراعت و صنعت با مقام‌های بلاروس گفت‌وگو خواهند کرد.
پس از آن آقای عبدالله به منظور اشتراک در نمایشگاه ۲۰۱۷ اکسپو عازم شهر آستانه پایتخت قزاقستان خواهد شد.
در خبرنامه آمده است که وی مراسم ویژ‌ه‌ی گرامی‌داشت از سالروز استقلال افغانستان در سفارت افغانستان در قزاقستان شرکت می‌کند.
در این سفر رییس اجراییه با مقام‌های عالی رتبه‌ی قزاقستان درباره گسترش روابط دوجانبه میان افغانستان و قزاقستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
در این سفر وزیران امور خارجه، عدلیه، تجارت و صنایع، زراعت، سرپرستان وزارت‌های اطلاعات و فرهنگ و معادن، معین وزارت اقتصاد، رییس دارالانشای شورای وزیران، رییس هیات عامل اتاق‌ تجارت و صنایع، سفیر افغانستان در مسکو و شماری از مشاوران ریاست اجراییه آقای عبدالله را همراهی می‌کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان