شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سلب اعتماد از «صلاح الدین ربانی» عادلانه نبود

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت که قضاوت نمایندگان مجلس برای سلب اعتماد از «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه کشور عادلانه نبوده و اقدامات لازم حقوقی در این باره به عمل خواهد آمد.
«حکمت خلیل کرزی» روز یکشنبه در نشستی خبری به خبرنگاران در کابل افزود: وزارت خارجه در دو سال گذشته دستاوردهای مهمی در عرصه بین‌المللی داشته است.
وی، از امضای توافقات اجرای طرح انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هندوستان، موسوم به طرح «تاپی»، طرح «کاسایکهزار» و راه «لاجورد» به عنوان دستاوردهای اقتصادی و سیاسی وزارت خارجه افغانستان در دو سال گذشته یاد کرد.
معاون سیاسی وزارت خارجه گفت که افغانستان در روند گروه کشورهای قلب آسیا، گروه بین‌المللی تماس، کنفرانس ورشو و بروکسل دربارهٔ افغانستان نقش اساسی و عمده بازی کرده و مجلس دربارهٔ آنها، عادلانه قضاوت نکرده است.
خلیل کرزی گفت که وزارت خارجه در دو سال گذشته ۱۵ موافقت نامه مهم را با کشورهای خارجی آماده و امضا کرده است.
وی افزود که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری نیز سلب اعتماد وزیر امور خارجه را توسط مجلس نپذیرفته است.
«نصیر احمد اندیشه» معاون امور اداری وزارت خارجه نیز در این نشست گفت که وزارت خارجه بیش از ۷۳ درصد بودجه توسعه‌ای خود را مصرف کرده و این در حالی است که ۸۰ درصد بودجه وزارت خارجه غیراختیاری و در اختیار ما نبوده است.
مجلس نمایندگان روز گذشته «صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه کشور را به دلیل هزینه نکردن ۷۰ درصد بودجه سالانه این وزارتخانه استیضاح و وی را از مسئولیت وزارت خارجه برکنار کرد.
از سوئی دیگر حزب «جمعیت اسلامی افغانستان» نیز که رهبری آن را صلاح الدین ربانی برعهده دارد، با انتشار بیانیه‌ای رای عدم اعتماد به وزیر امور خارجه را یک دسیسه سیاسی دانست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان