شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سمیع الحق: از من خواستند میان حکومت افغانستان و طالبان وساطت کنم

مولانا سمیع الحق، روحانی شناخته شدۀ پاکستانی، گفته است که یک هیات افغان از وی خواسته است تا میان حکومت کابل و طالبان میانجیگری کند تا به جنگ در افغانستان نقطۀ پایان گذاشته شود.

مولانا سمیع الحق که به نام “پدر معنوی طالبان” نیز شهرت دارد، مدرسه‌ای به نام “حقانیه” در منطقۀ اکوره ختک ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان دارد. شمار زیاد طالبان افغان در این مدرسه آموزش دیده اند.

آقای سمیع الحق که به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، شام دوشنبه (یکم اکتوبر) با هیات افغان دیدار کرده است، به مقام‌های افغان گفته است که وی نیز آرزو دارد تا شاهد “ختم جهاد، پایان خونریزی، آزادی و حاکمیت اسلام در افغانستان” باشد.

مولانا سمیع الحق، به هیات افغان گفته است که خواستار برگزاری “جلسۀ سری” میان رهبران دینی افغان و طالبان است که در آن “ایالات متحده و پاکستان” دخالت نداشته باشد.

اسوشیتدپرس گزارش داده است که در ترکیب هیات افغان عطاالله لودین، والی پیشین ننگرهار، قسیم حلیمی، عضو شورای عالی صلح افغانستان، و شماری دیگر شامل بودند.

جمعۀ گذشته، هیأت هفت نفری عالمان دینی افغان به رهبری عطاالله لودین، برای زمینه سازی برگزاری نشست مشترک عالمان دینی افغانستان و پاکستان عازک اسلام آباد شد.

شورای سرتاسری علما و شورای عالی صلح افغانستان سه شنبه (دوم اکتوبر) با نشر اعلامیۀ مشترک گفته است که هیأت افغان در جریان سفر به پاکستان با شماری از رهبران مذهبی و سیاسی آن کشور در مورد “همصدا شدن علمای کرام در حمایت از پروسۀ صلح افغانستان” دیدار و گفتگو کرده است.

اعلامیه حاکی است که مولانا سمیع الحق رئیس جماعت علمای اسلام پاکستان در دیدار با هیئت علمای افغانستان نیز وعده سپرد تا در پروسه صلح با شورای سرتاسری علمای افغانستان و شورای عالی صلح همکاری کرده و از “هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نخواهد کرد”.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان