شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سنگ تهداب مجتمع صحی هزار بستر زون شرق افغانستان گذاشت شد

دولت افغانستان می‌گوید که مقام‌ها ام‌‍روز در ولایت ننگرهار، سنگ تهداب مجتمع صحی هزار بستر‌ زون شرق کشور را در شهر جلال‌آباد گذاشته‌اند.

ارگ ریاست جمهروی می‌گوید که محمد اشرف غنی، رییس جمهور در سفرش به ولایت ننگرهار، سنگ تهداب مجتمع صحی هزار بستر زون شرق کشور را گذاشته‌است.

ارگ معلومات داده  که این مجتمع ۲۰۰ جریب زمین را احتوا کرده و در آن بیمارستان ۲۰۰ بستر نسایی ولادی، بیمارستان ۱۵۰ بستر معلولین، بیمارستان ۴۰ بستر توبرکلوز، تعمیر جدید بیمارستان ننگرهار با ظرفیت ۶۰۰ بستر و مراکز نگهداری دوا و غذا اعمار می‌گردد.

کاخ ریاست جمهوری در مورد ارزش این پروژه و این که‌ قرارست توسط کدام شرکت پیمان‌کار اعمار گردد، معلومات نه داده‌است.

باید گفت که مجتمع صحی هزاربستر زون شرق کشور از جمله بزرگ‌ترین مجتمع در آن زون خواهند بود که شهروندان کشور از چندین ولایت به آن مراجعه خواهند کرد.

گفتنی‌ست که در حال حاضر یکی از مشکل‌های اصلی شهروندان کشور، نبود مراکز معیاری صحی با پزشکان مختصص در کشور است که باعث شده تا شهروندان به‌خاطر معالجۀ امراض شان به کشورهای خارجی و به خصوص هند و پاکستان مراجعه نمایند.

قابل یادآوری‌ست که با ساخت مجتمع هزار بستر زون شرق یک بخش از مشکل‌های عمده شهروندان کشور حل خواهد گردید و دیگر آنان نیاز به رفتن به خارج را نخواهند داشت.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان