شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » سومین روز مسدودیت گذرگاه «تورخم»؛ مذاکرات برای بازگشایی ادامه دارد

دفتر رسانه‌های طالبان در ولایت ننگرهار اعلام کرد گذرگاه تورخم برای سومین روز همچنان به روی هرگونه رفت و آمد مسدود است، اما گفتگوها برای بازگشایی آن جریان دارد.

از سوی دیگر، مقامات پاکستانی نیز به «داون نیوز» می‌گویند نیروهای مرزی این کشور به کسی اجازه عبور از پاسگاه‌‌ «مچینی» در نزدیکی‌ بازار «لندی‌ کوتل» در منطقه تورخم را نمی‌دهند.

به گزارش این رسانه پاکستانی، هیئت‌های دو‌ طرف برای بازگشایی این گذرگاه مهم مرزی، پس از اختلافات به میان آمده در «سطح عالی» وارد گفتگو شده‌اند.

«ارشاد مومند» دستیار کمیسار لندی کوتل دراین‌باره گفت: ما معمولاً طبق وظایف خود در طی جلسات با [طالبان] در سطوح پایین‌تر به مسائل محلی رسیدگی می‌کنیم، اما این [مسدودیت گذرگاه تورخم] یک موضوع حساس است و اکنون در سطح بالایی با آن برخورد می‌شود.

درگیری میان نیروهای پاکستانی و طالبان در روز چهارشنبه، ۱۵ شهریور، منجر به کشته شدن دو نظامی پاکستانی، دو نیروی طالبان و زخمی شدن دو غیرنظامی شد.

روابط میان کابل و اسلام‌آباد به‌دلیل ادعای پاکستان مبنی بر این‌که طالبان به تی‌تی‌پی پناهگاه می‌دهد، طی این مدت پرتنش بوده و درگیری‌های مرزی هم‌ به آن افزوده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان