شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صدر اعظم یمن: عربستان جنگ را بر ملت یمن تحمیل کرد

عبدالعزیز بن حبتور صدراعظم دولت «نجات ملی یمن» امروز(شنبه) تاکید کرد: عربستان جنگ و محاصره را بر ملت ما تحمیل کرد و یمن نیز در چارچوب پاسخ قانونی، عمق خاک دشمن را هدف قرار داد.

به گزارش جمهور و به نقل از شبکه خبری المسیره، صدراعظم یمن عبدالعزیز بن حبتور در مراسمی که توسط وزارت امور مهاجرین و به مناسبت روز مهاجران یمنی با حضور مقامات دولتی و سیاستمداران برگزار شد، اعلام کرد که سعودی نباید با مردم یمن به عنوان یک ملت وابسته و در حاشیه رفتار کند.

وی اضافه کرد که عربستان بین همزیستی محترمانه با ملت شریف یمن یا ادامه درگیری باید یکی را انتخاب کند و در این راه مختار است.

وی خطاب به امارات نیز گفت: ما به وزیر امور خارجه امارات که بر سر قربانیان مدعی «هولوکاست» گریه می‌کند، می‌گوییم که کشورش ابتدا باید مانع تجاوز و محاصره یمن شود.

در همین راستا حبتور تاکید کرد آنچه یمنی‌ها در خارج از کشور و در پایتخت‌های جهان انجام می‌دهند، مهم است و بر افکار عمومی بین‌المللی تأثیر می‌گذارد.

از سوی دیگر زاید الریامی نماینده وزیر مهاجرین یمن نیز در این مراسم گفت که مهاجران یمنی در کشورهای دیگر نقش مهمی را در آشکار کردن جنایات دشمنان علیه ملت ما دارند.

سعودی به همراه امارات متحده عربی و برخی کشورهای دیگر عربی در ششم حمل سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف عربی، حملات خود به کشور یمن را آغاز کرد. اما هزینه‌های زیاد آن باعث شد تا به جز امارات، سایر همپیمانان سعودی، از این ائتلاف خارج شوند.

– امور بین الملل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان