شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صدها خانواده در فاریاب آواره شدند، طالبان به نزدیکی شهر قیصار رسیده‌اند

مقام‌های محلی ولایت فاریاب در شمال افغانستان می‌گویند که صدها خانواده به دلیل ادامه جنگ و ناامنی در ولسوالی قیصار این ولایت مجبور به ترک خانه‌های‌ خود شده‌اند.

محمد نادر سعیدی، عضو شورای ولایتی فاریاب به بی‌بی‌سی گفت که ادامه درگیری از یک هفته پیش به این سو باعث شده که بیش از سه هزار خانواده از روستاهای بوری، مدخوجه، حیدرخانه و ینگی زیرغاو به مرکز ولسوالی قیصار فرار کنند. به گفته او صدها خانواده دیگر نیز از قیصار به شهرمیمنه، مرکز ولایت فاریاب پناه برده‌اند.

گزارش‌های ارائه شده درباره آمار بیجا شدگان ضد و نقیض است.

وزارت دفاع افغانستان نیز با تایید درگیری در فاریاب گفته که از سه روز پیش تاکنون، نیروهای کماندوی ارتش در برخی از روستا‌های قیصار مشغول عملیات نظامی علیه طالبان‌ هستند. قیس منگل، سخنگوی وزارت دفاع می‌گوید اوضاع امنیتی این مناطق در حال بهبود است.

مردم محل به بی‌بی‌سی گفته‌اند که جنگ هنوز هم ادامه دارد و مردم در وضعیت بدی به سر می‌برند. خانواده‌های بیجا شده خواستار کمک عاجل دولت شده‌اند.

آقای سعیدی نیز وضعیت را در منطقه نگران کننده خوانده و گفته است که جنگ تا نزدیک‌های بازار قیصار، مرکز ولسوالی رسیده‌است.

برخی از خانواده‌هایی که از ولسوالی قیصار بیجا شده‌اند در مساجد و برخی دیگر در خانه‌های کرایه‌ای زندگی می‌کنند. شماری دیگر هم به خانه‌های اقوام‌شان پناه برده‌اند.

مردم از نرسیدن کمک‌ شکایت دارند، اما کمیته رسید‌گی به حالات اضطراری می‌گوید که برای رسیدگی به بیجا شدگان در حال برنامه‌ریزی است.

سپاه ۲۰۹ شاهین مستقر در شمال افغانستان با نشر خبرنامه‌ای از کشته شدن ۱۶ عضو طالبان به شمول دو فرمانده کلیدی این گروه در حملات هوایی و زمینی ارتش در ولسوالی قیصار خبر داده‌است.

این سپاه در خبرنامه‌ای‌ که امروز شنبه ( ۳ حمل/فروردین) نشر کرده گفته که ۱۵ عضو گروه طالبان نیز زخمی شده‌اند.

عملیات نظامی ارتش ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی در ولسوالی قیصار رخ داده است.

جنگ میان طالبان و نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب از چند سال پیش به این سو ادامه دارد. جنگی که تاکنون تلفات زیادی به هر دو طرف وارد کرده و مردم نیز از قربانیان اصلی آن هستند.

ادامه جنگ باعث شده تا در این منطقه بازسازی صورت نگیرد و مردم از امکانات اولیه زندگی محروم شوند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان