شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صلاح‌الدین ربانی خواستار سرمایه گذاری اندونیزیا در معادن افغانستان شد

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با معاون رییس جمهور اندونیزیا خواستار سرمایه گذاری این کشور در بخش معادن افغانستان شد.

وزارت امور خارجه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که صلاح الدین ربانی در دیدار با محمود یوسف کالا معاون رییس جمهور اندونیزیا، از او خواسته که کشورش در بخش معادن افغانستان سرمایه گذاری کند.

در اعلامیه وزارت خارجه نوشته: “آقای ربانی با اشاره به راه‌های عملی سازی توافقنامه‌‌ها به ویژه پنج توافقنامه‌ی که اخیراً میان دو کشور به امضا رسیده، خواهان آموزش و بلند بردن ظرفیت کارکنان معادن و سرمایه گذاری اندونیزیا در بخش معادن افغانستان شد.”

همچنین دو طرف بر سر موضوع صلح افغانستان نیز گفتگو کرده اند.

در اعلامیه آمده که صلاح الدین ربانی از تلاش‌های دولت اندونیزیا برای زمینه سازی گفتگوهای رو در روی صلح میان دولت و نمایندگان طالبان، قدردانی کرد و در مقابل معاون ریاست جمهوری اندونیزیا نیز روند مصالحه، وضعیت پسا صلح و چگونگی ادغام طالبان را مسایل با اهمیت خوانده که به گفته او باید مورد بحث قرار گیرد.

همچنین وزارت خارجه در یک اعلامیه جداگانه گفته که آقای ربانی با خانم ریتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونیزیا نیز دیدار کرده است.

وزرای خارجه افغانستان و اندونیزیا هم در مورد عملی شدن توافقنامه‌های امضا شده میان دو کشور صحبت نموده و چگونگی گفتگوهای صلح در دوحه را نیز مورد بحث قرارداده اند.

خانم مرسودی در این دیدار آمادگی کامل کشورش برای میزبانی گفتگوی مستقیم صلح میان دولت و نمایندگان طالبان را اعلام کرده است.

بر بنیاد اعلامیه، آقای ربانی در دیدار با وزیر خارجه اندونیزیا نیز خواستار سرمایه گذاری این کشور در بخش معادن افغانستان شده است.

گفتنی است که صلاح الدین ربانی هفته پیش به منظور تقویت روند صلح افغانستان به اندونیزیا سفر کرد و با مقام‌های متعدد اندونیزیایی دیدار کرده است.

– کابل

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان