شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » صلیب سرخ: وضعیت اقتصادی افغانستان شکننده است

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در گزارش شش ماه نخست سال جاری میلادی اظهار داشت: علی‌رغم کاهش تلفات غیرنظامیان پس از روی کار آمدن طالبان وضعیت اقتصادی مردم افغانستان همچنان شکننده است.

گزارش افزود: به‌دلیل محدودیت‌های طالبان، چالش‌هایی در زمینه کمک‌رسانی به افغان‌ها در مسیر نهادهای امدادرسان وجود دارد.

این سازمان در گزارش آورده است دست‌کم ۲۸٫۸ میلیون نفر در افغانستان یعنی دو سوم جمعیت این کشور به کمک‌های فوری نیاز دارند.

در این گزارش تصریح کرده است: بحران اقتصادی افغانستان گسترده است و بیش از نیمی از خانواده‌ها شوک‌های اقتصادی را تجربه می‌کنند.

سطوح بالای بیکاری و تورم بهای کالاهای کلیدی باعث شده است که بدهی‌های متوسط خانواده‌ها افزایش یابد. بیش از ۸۵ درصد از جمعیت افغانستان در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

این نهاد بین‌المللی، تکرار وقوع حوادث طبیعی، تغییرات اقلیمی، بحران اقتصادی و تهدیدات حفاظتی به‌ویژه برای زنان و دختران را از چالش‌های عمده در سال جاری در افغانستان عنوان کرده است.

به گزارش هشت صبح، این فدراسیون افزود: افغانستان در میان ۱۵ کشور برتر قرار دارد که بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر تأثیرات تغییرات اقلیمی دارند و در عین حال، کمترین آماد‌گی را برای مقابله با آن دارند.

این نهاد همچنان تصریح کرد: سازمان‌های امدادرسان به‌دلیل کمبود بودجه نتوانسته‌اند به طور درست در سال جاری میلادی خدمات بهداشتی به روستانشینان ارائه کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان