شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان برای تهیۀ استراتیژی صلح باهم مشوره می‌کنند

روزنامۀ پاکستانی «ایکسپرس تربیون» خبر می‌دهد که طالبان برای تهیۀ ستراتیژی تازه در بخش صلح باهم مشوره می‌کنند. این روزنامه از قول یک مسؤول دفتر طالبان در دوحه می‌نویسد که این مشوره‌ها دو- سه ماه را در بر خواهد گرفت.

روزنامۀ ایکسپریس تربیون از طریق سکایپ با یکی‌از اعضای دفتر طالبان در دوحه این گفت‌وگو را انجام داده‌است. بر اساس این گزارش، این عضو ارشد گروه طالبان تأکید می‌ورزد که گفت‌وگوهای درون‌گروهی طالبان میان سران سیاسی و فرماندهان جنگی این گروه، برای ایجاد یک ستراتیژی مشخص در بخش صلح، آغاز شده‌است.

حرف تازه در این گفت‌وگو خواست طالبان بر سهم بیشتر مسکو و بیجینگ در گفت‌وگوهای صلح افغانستان است. این گروه از این دو کشور می‌خواهد که ضمانت‌کنندۀ این گفت‌وگوها باشند.

در بخشی از این مقاله تأکید شده‌است که اسلام‌آباد با جدیت بیشتر از طالبان خواسته‌است که به نبردهایش با حکومت افغانستان نقطۀ پایان بگذارد.

جاوید کوهستانی، آگاه امور نظامی، می‌گوید: «طالبان اکنون وضع خوبی ندارند. از رهبری تازۀ آنان هم مانند دیگر رهبرانش خبرهای زیادی نیست و اگر به روند صلح نپیوندند، قوماندان‌های این گروه به شکل گروهی یا جداگانه به روند صلح می‌پیوندند.»

حکومت افغانستان می‌گوید که گفت‌وگوهای صلح با طالبان پیشرفت‌هایی داشته‌است.

اسدالله وفا، مشاور رییس‌جمهور، به طلوع‌نیوز می‌گوید: «تلاش‌های ما همیشه برای صلح است، اما طالبان چند رقم هستند. یک رقم طالبان اجیر آی‌اس‌آی هستند، ولی کسانی هم در میان گروه طالبان هستند که صلح می‌خواهند و جنگ را در کشور قبول ندارند.»

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان