شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان: به زودی داروهای تولید افغانستان در بازارهای جهانی عرضه می‌شود

« عبدالباری عمر»، رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان در یک نشست خبری در مورد دستاوردهای سفر اخیرش به هلند گفت: بسیاری از شرکت‌های داروسازی بین‌المللی به سرمایه‌گذاری و سفر به افغانستان علاقه نشان داده‌اند. وی افزود: به زودی صادرات داروهای تولید داخل افغانستان به کشورهای مصر و امارات متحده عربی آغاز می شود.

رئیس سازمان غذا و داروی افغانستان تصریح کرد: کنفرانس مذکور برای اطمینان از کیفیت تجهیزات پزشکی، داروها، واکسن‌ها و مواد غذایی سالم و درک قوانین و استراتژی‌های بین المللی موجود، با حضور نمایندگان سایر کشورها و سازمان‌های مختلف برگزار شد، در آنجا وضعیت مثبت افغانستان به خوبی برای نمایندگان کشورها تشریح گردید و به  دستاوردهای سازمان غذا و دارو در پیشگیری از داروهای کم ‌کیفیت اشاره شد.

وی خاطرنشان کرد در سفر خود به اروپا با برخی از افغان‌های مقیم کشورهای هلند، آلمان و بلژیک در حوزه غذا و دارو دیدار داشته است و از آنان برای سرمایه گذاری و مشارکت در تولید داخلی افغانستان دعوت کرده است.

عبدالباری عمر، با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته هیچ راهکار خاصی برای بالا بردن سطح کیفی دارو در کشورش وجود نداشته است اذعان داشت: سازمان غذا و دارو طی دو سال اخیر توانسته دستورالعمل‌های مختلفی را برای افزایش کیفیت داروها اجرا کند.

وی مدعی شد: اکنون پروژه‌های توسعه‌ای بسیاری در سراسر افغانستان در حال انجام است و بیش از دو دهه دوره حکومت پیشین پیشرفت داشته است، با آنکه تاکنون امارت اسلامی به رسمیت شناخته نشده است و حتی مبلغ ۱۰ افغانی در زمینه پروژه‌های توسعه‌ای توسط هیچ کشور یا سازمانی حمایت نشده است.

عبدالباری عمر خاطرنشان کرد: نمایندگان سازمان غذا و دارو در تمامی گمرکات کشور حضور دارند، داروهای وارداتی در  آزمایشگاه بررسی می‌شود و پس از کنترل کیفیت وارد بازار می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: این سازمان بر تمام داروخانه‌های دولتی و خصوصی و نیز کارخانه‌های داروسازی نظارت دارد تا بر قیمت و کیفیت داروها کنترل داشته باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: اکنون بیش از ۶۰۰ نوع دارو در داخل کشور تولید می‌شود و در آینده نزدیک صادرات داروهای افغانستان به کشورهای مصر و امارات متحده عربی آغاز خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان