شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان: در مورد اداره موقت بحث صورت نگرفته است

نشست نمایندگان گروه طالبان با زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در مورد گفتگوهای صلح افغانستان، سه روز پی هم است جریان دارد؛ اما تا کنون جزئیات دقیق این نشست به دسترس رسانه ها قرار نگرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع طالبان که نام‌ش ذکر نشده، گزارش می‌دهد که در روز دوم نشست، روی پیشنهاد آتش‌بس شش ماهه، آینده نیرو‌های بین‌المللی و ایجاد حکومت موقت در افغانستان گفتگو صورت گرفته است.

اما گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ی این گزارش رویترز را رد نموده و گفته اند که این گزارش جنبه استخباراتی داشته و نباید مردم به آن باور کنند.

در خبرنامه گروه طالبان هم چنان آمده است که در این مذاکرات در مورد حکومت موقت، آتش بس، و انتخابات بحث صورت نگرفته؛ بلکه صرف خروج نیروهای خارجی از افغانستان مطرح گردیده است.

در این نشست که نمایندگان کشور های پاکستان، عربستان و امارات متحده عربی نیز حضور دارند، شیر محمد عباس ستانکزی که دفتر طالبان را در قطر رهبری می‌کند، به نمایندگی از این گروه در مذاکرات سه روزه ابوظبی مذاکرات را پیش می برد.

گفتنی است که دور بعدی گفتگو‌های طالبان با فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا قرار است در ریاض پایتخت عربستان سعودی برگزار شود، اما زمان آن مشخص نشده‌است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان