شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طالبان فعالیت سازمان جهانی صحت و صلیب سرخ را ممنوع کردند

گروه طالبان فعالیت سازمان جهانی صحت و سازمان صلیب سرخ را در مناطق تحت کنترول‌شان تا اطلاع ثانی ممنوع قرار داده اند.

یک سخنگوی طالبان دلیل این اقدام را “فعالیت‌های مشکوک” این سازمان‌ها در جریان اجرای کمپاین‌های واکسین عنوان کرد.

این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که سازمان جهانی صحت در حال اجرای یک کمپاین پولیو در افغانستان است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان به خبرگزاری رویترز گفته است که جنگ در افغانستان، باعث شده که “وضعیتی پیچیده” در این کشور به وجود بیاید و شماری از سازمان‌های خیریه، به شمول سازمان جهانی صحت و صلیب سرخ، در تطابق با شرایط موجود فعالیت نمی‌کنند.

او گفت: “آن‌ها به تعهداتی که به امارت اسلامی داده بودند، پابند نمانده اند و رفتارهایشان در جریان کمپاین‌های واکسین مشکوک است.”

این سخنگوی طالبان هیچ جزییات دیگری در این مورد نداد، اما گفت که سایر سازمان‌های امدادرسان می‌توانند در مناطق تحت کنترول‌شان به فعالیت خود ادامه بدهند.

صلیب سرخ به خبرگزاری فرانسه گفته است که در پی این تصمیم طالبان، فعالیت خود را در افغانستان متوقف کرده است. اما سازمان جهانی صحت هنوز به این تصمیم واکنشی نشان نداده است.

طالبان در گذشته نیز به صورت مشخص با اجرای کمپاین واکسین پولیو در مناطق تحت کنترول شان مخالفت کرده بودند. افغانستان از جمله معدود کشورهایی است که هنوز موارد پولیو در آن وجود دارد.

وزارت صحت افغانستان و سازمان‌های بین‌المللی از گروه‌های درگیر در افغانستان، به ویژه گروه طالبان، مصرانه خواسته اند که مانع اجرای “کمپاین خانه به خانۀ” واکسین پولیو نشوند.

کمپاین خانه به خانه موثرترین روش برای ریشه‌کن کردن پولیو در افغانستان عنوان شده است، اما طالبان همواره این روش تطبیق واکسین را به دیدۀ شک نگریسته اند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان