شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طرح اصلاحی حزب جمعیت اسلامی به حکومت

عطا محمد نور، والی بلخ در نشستی مشورتی که با جمعی از هوادارانش در بلخ برگزار کرده بود گفت که یکی از ضعف‌های حکومت وحدت ملی تن ندادن به اصلاحات است.
او با انتقاد از کارکرد حکومت وحدت ملی تأکید کرد که ایستادگی حزب جمعیت و خودش در برابر«اقدام خود سرانه ارگ» برای کرسی ولایت بلخ نه بلکه آنان داعیه‌های بزرگتری را در سطح ملی دنبال می‌کنند.
آقای نور افزود که جمعیت اسلامی و ائتلاف ملی نجات برای افغانستان، یک برنامه اصلاحی را در ۱۲ مورد پیشنهاد و به حکومت وحدت ملی تحویل داده است که برخی موارد آن، تمرکز زدایی قدرت، حزبی شدن کرسی‌های پارلمان، چگونگی اصلاح نظام انتخاباتی و چگونگی توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی می‌باشد.
وی گفت، نظام سیاسی کنونی به شدت متمرکز است و ضرورت می‌بیند که این اقتدارگرایی برای یک قشر خاص به پایان برسد.
او  با بیان اینکه سیاست را به خاطر پاسداری از ارزش های مدنی می پسندند خاطر نشان کرد: ایستادگی من در برابر اقدام خودسرانه ی حکومت مرکزی بخاطر کرسی بلخ نبوده است.

عطا محمد نور خاطر نشان کرد: رهبران حکومت وحدت ملی از آغاز ایجادش پشت دیوارهای سنگین نشسته و از مردم رو‌ گشتانده اند و سبب بی ثباتی و نفاق میان مردم شده اند.
آقای نور یکبار دیگر منظوری استعفای از قبل تهیه شده‌اش را از سوی رییس‌جمهور غنی یک اقدام ناسنجیده و عجولانه خواند و گفت، گزارش‌های موثق وجود دارد که یک تعداد از حلقات خاص از پول مصارف اپراتیفی پولیس برای ناامن سازی ولایت بلخ هزینه‌ی می‌کنند

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان