شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » طی چهار ماه اخیر ۹۸۰۰ تن از پاکستان و ۲۰۰ هزار مهاجر از ایران برگشته اند

رییس اجراییه کشور در نشست با اعضای این کمیته گفت: این پلان یک قدم سازنده برای هماهنگی و تلاش‌ دوام‌دار میان نهادهای داخلی و خارجی در زمینهٔ رسیده‌گی به مشکلات بیجا شده‌گان و عودت کننده‌گان است تا فعالیت‌ها منظم شود.

دکتر عبدالله عبدالله افزود که برای تطبیق پلان عمل کمیتهٔ اجرایی سهم‌گیری مسوولانهٔ همه نهادهای ذیربط دولتی و همکاران بین‌المللی ضروری است تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

سید حسین عالمی بلخی وزیر مهاجرین و عودت کنندگان گفت که پلان مورد نظر نتیجهٔ کار مشترک نهادهای ذیربط دولتی و مؤسسات بین‌المللی است که هدف آن پاسخ دهی به عودت و ادغام مجدد بازگشت کننده‌هاست.

وزیر مهاجرین علاوه کرد که فعلا ۵ میلیون شهروند افغانستان در پاکستان و ایران هستند که از این میان ۲.۴ میلیون آنان دارای مدرک و بقیهٔ آن فاقد مدرک‌اند. در چهار ماه امسال ۹۸۰۰ تن از پاکستان و ۲۰۰ هزار مهاجر از ایران برگشتند. این رقم نسبت به پارسال کاهش ۶۰ درصدی را از پاکستان و افزایش ۱۰۰ هزار تن را از ایران نشان می‌دهد.

آقای بلخی افزود که برای تطبیق پلان عمل مبلغ ۱۷۶ میلیون دالر پیش‌بینی شده که ۱۲۱ میلیونِ آن موجود و ۵۵ میلیون دالر دیگر کمبود است.

وزیر مهاجرین بیان داشت که کمیته های استقرار مجدد ولایتی در ۱۲ ولایت کشور فعال شده و فعالیت دارند. این کمیته‌ها تمام خدمات و هماهنگی لازم را در امور انجام می‌دهند.

در این پلان وظایف نهادهای ذیربط دولتی در امور مهاجرین و بازگشت کننده‌ها مشخص گردیده است.

رییس اجراییه کشور ضمن استقبال از پلان عمل کمیتهٔ اجرایی تاکید کرد که نهادهای ذیربط مسوولیت دارند که وظایف‌شان را بدون تعلل پیش ببرند.

دکتر عبدالله به وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان هدایت داد که یک گزارش دقیق از کارکرد و وظایف نهادهای مربوط تهیه کند و در جلسه شورای وزیران ارایه نماید تا وظایف هر نهاد بررسی و بازگو شود.

رییس اجراییه کشور از همکاری و هماهنگی نهادهای بین‌المللی در امور مهاجرین و عودت کننده‌گان قدردانی کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان