شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالسلام حنفی: اهل تشیع و اهل سنت دوشادوش هم علیه اشغالگری شوروی‌ها مبارزه کردند

«عبدالسلام حنفی» معاون اداری نخست وزیر هیئت حاکمه افغانستان در محفل علما و متنفذین اهل تشیع که به مناسبت تجلیل از دومین سالروز بازگشت طالبان به قدرت برگزار گردیده بود، اظهار داشت هیئت حاکمه نسبت به تأمین امنیت همه اتباع این کشور متعهد است.

حنفی افزود: اهل تشیع و اهل سنت در طول تاریخ در افغانستان به صورت مسالمت‌آمیز و برادرگونه زندگی کرده‌اند و دوشادوش هم علیه اشغالگری شوروی‌ها مبارزه نمودند.

معاون اداری نخست وزیر طالبان ادامه داد اگر چه اهل سنت افغانستان در مذهب پیرو ابو حنیفه هستند، اما به امام جعفر صادق علیه‌السلام و دیگر امامان احترام می‌گذارند.

وی اضافه کرد پس از به قدرت رسیدن دوباره طالبان، با فرمان عفو عمومی انتقامجویی از بین رفت و به خلاف زمان اشغال که افغانستان را غرق در فساد، مواد مخدر، نفاق و قوم‌گرایی کرده بود، هیئت حاکمه موفق به از بین بردن فساد در تمامی سطوح، محو کشت و قاچاق و تجارت مواد مخدر و ترویج برادری میان مردم افغانستان گردیده است.

حنفی با اشاره به موضوع آزادی بیان نیز اظهارداشت: با آزادی بیان که در تضاد با احکام اسلام و منافع ملی نباشد مخالفت نداریم.

معاون اداری نخست وزیر طالبان همچنین خاطرنشان کرد مسئولین برای ایجاد وحدت و همدلی میان مردم افغانستان تلاش می‌کنند و به هیچ‌کس اجازه تفرقه و نفاق‌افکنی نخواهند داد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان