شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: احمدشاه مسعود متعلق به تمام مردم افغانستان است

«عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائیه دولت افغانستان در مراسم سالروز شهادت احمد شاه مسعود گفت: وی به مردم و قوم خاص تعلق ندارد،‌ بلکه متعلق به تمام مردم افغانستان است.

عبدالله با اشاره به انتخابات آتی افغانستان افزود: خواست تمام مردم افغانستان برگزاری انتخابات است و  ما نباید کاری کنیم که سرنوشت انتخابات آینده کشور را به مخاطره بیاندازیم.

وی در ادامه یادآور شد: من بر اساس حرف سیاستمدار تازه به دوران رسیده درباره انتخابات تصمیم نمی‌گیرم. هرکس از حق خود استفاده کند. مسعود فرماندهی نبود که یک تیر هوا کند و در آخر صف سیاست بلغزد. حمله‌ای کند و سر از کشور دیگری برآورد.

رییس اجراییه افغانستان همچنین به نحوه تجلیل هواداران احمدشاه مسعود پرداخت و با انتقاد، تصریح کرد: تیراندازی و رعب و وحشت مردم قابل قبول نیست و این موضوع نوعی ترور دوم مسعود است.

عبدالله خاطرنشان کرد: «قهرمان ملی» افغانستان  با صدمه رساندن به مردم ایجاد رعب و وحشت مخالف بود.

به گفته وی، در حال حاضر اعمالی که به نام تجلیل از سالگرد شهادت «قهرمان‌ ملی» صورت می‌گیرد، خلاف باور و شخصیت اوست و روح او را آزار می دهد.

عبدالله همچنین انحصار مسعود به قوم و ملیت خاص را جفا در حق وی خواند و افزود: شاه مسعود به یک روستا،‌ قوم و ولایت خاص تعلق ندارد، بلکه متعلق به کل مردم افغانستان بود.

به گزارش فارس، ۱۸ سنبله مصادف با سالروز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان است که ۱۷ سال پیش در چنین روزی به طور ناجوانمردانه ترور شد.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان