شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: تاخیر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ربطی به مذاکرات صلح ندارد

،‌ به دنبال انتشار بیانیه وزارت خارجه روسیه مبنی بر اینکه تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نتیحه “فشار آمریکا” بوده است، عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان می‌گوید این موضوع به گفت‌وگوهای صلح با طالبان ارتباط ندارد.

عبدالله که امروز، دوشنبه، در نشست شورای وزیران سخن می‌گفت، از مشکلات فنی به عنوان دلیل اصلی این تاخیر یاد کرد و گفت علایم این مشکلات به گونه واضح در نتایج انتخابات پارلمانی افغانستان دیده می‌شود.

 عبدالله با اشاره به انتخابات گذشته ریاست جمهوری گفت: کسی گفته بود اگر جمعیت افغانستان برابر با چین می‌بود نتایج انتخابات این کشور در قیامت اعلام می‌شد.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود به تاریخ ۳۱ حمل سال ۱۳۹۸ برگزار شود اما با سه ماه تاخیر قرار است که ۲۹ سرطان برگزار شود.

با گرم شدن بحث مذاکرات صلح با طالبان، خبرهایی مبنی بر درخواست طالبان برای تاخیر انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده بود که از سوی طرفین مذاکره کننده، رد شد.

وزارت خارجه روسیه، در بیانیه‌ای شدیدالحن از تاخیر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان انتقاد کرد و گفت که “تعویق انتخابات در اثر فشار ایالات متحده بوده زیرا آمریکا برای اعمال سناریوی خود در انتخابات افغانستان نیاز به زمان دارد.”

سفارت آمریکا در کابل، در واکنش به بیانیه وزارت خارجه روسیه، این ادعا را که تعویق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نتیحه “فشار آمریکا” بوده، رد کرد.

سفارت آمریکا تعویق انتخابات را تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان دانست.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان