شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: شرایطی ایجاد شود که نیاز به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نباشد

رییس اجراییه دولت وحدت ملی در نشست شورای وزیران گفت:  مقام‌های دولتی باید گزارش‌های انتقادی از کارکردهایشان را جدی گرفته و با اتخاذ راهکاری‌های منطقی به این انتقادها پاسخ دهند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان با اشاره به انتشار گزارش‌های انتقادی از کارکردهای نهادهای دولتی تاکید کرد که مسوولان باید به وجود مشکلات در ادارات‌شان اعتراف کرده و گام‌های اساسی را برای آوردن اصلاحات بردارند.

وی افزود: همه‌ ما باید اعتراف کنیم به مشکلاتی که وجود دارد در عرصه‌های مختلف و واقعیت‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد و امکان این هم نیست که مردم از همه چیز اطلاع داشته باشند و ما بخواهیم که به چشم مردم خاک بپاشیم، در این قسمت توجه همه‌ همکاران را خواستار هستم که برای اصلاحات قدم های اساسی را بردارند.

عبدالله با اشاره به بخشی از استراتژی آمریکا در زمینه اصلاحات و مبارزه با فساد اداری در افغانستان گفت: اگر دولت در این زمینه ناکام شود، حضور دایم نیروهای خارجی در افغانستان خواست مردم نخواهد بود.دولت  باید شرایطی را ایجاد کند که افغانستان روی پای خود بیایستد تا ضرورت به حضور نیروهای خارجی در افغانستان نباشد.

وی افزود: تعهد جامعه بین المللی یک تعهد بی پایان برای کمک در افغانستان در هر حالت و در هر شرایط نیست، در سیاست آمریکا یک نقطه این است که وقتی آنها حضورشان را محدود نکردن و محدود به شرایط ساختن و ما مسوولیت داریم که او شرایط را مساعد بسازیم تا به وقت مناسب افغانستان روی پای خو بیایستد و ضرورت به حضور نیروهای بین المللی نباشد، اما اگر ما در کار خود ناکام بمانیم، حضور نامحدود از لحاظ زمانی قوای خارجی چیزی نیست که خواست مردم افغانستان باشد، بلکه ضرورتش را مردم افغانستان درک می‌کنند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان  از وزارت معارف این کشور  خواست تا انتشار گزارش‌های موجود در زمینه فساد گسترده در این نهادها را پذیرفته و اقدامات جدی را برای مبارزه با فساد در دست بگیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان