شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله عبدالله، رییس اجراییه‌ی افغانستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک گفته است که تاکنون تغییری در سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم به‌میان نیامده است.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه‌ی افغانستان در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد در نیویورک گفته است که تاکنون تغییری در سیاست پاکستان در حمایت از تروریسم به‌میان نیامده است.
انتونی گوتیرش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که این سازمان مانند همیشه به همکاری‌های نزدیک خود با حکومت و مردم افغانستان ادامه می‌دهد.
آقای عبدالله گفته: «حکومت افغانستان از استراتژی جدید ایالات متحده حمایت می‌کند و خواسته‌های ما در این طرح گنجانیده شده است. پرداختن به مشکل پناهگاه‌های تروریست‌ها، مشروط به بودن شرایط و افزایش صلاحیت و امکانات قوای حمایت قاطع در افغانستان، از عمده‌ترین نقاط استراتژی جدید است.»
عبدالله تأکید کرده که تاکنون در سیاست پاکستان تغییری در بخش حمایت از دهشت‌افگنان و نابودسازی پناهگاه‌های آنان به‌وجود نیامده است، ولی امیدوار هستیم که پاکستان با استفاده از این فرصت در مبارزه‌ی مشترک با تروریسم با افغانستان و جامعه‌ی بین‌المللی همکاری جدی کند.
دبیرکل سازمان ملل گفته است که این سازمان به ثبات سیاسی در افغانستان اهمیت فراوان قایل است. گوترش ابراز امیدواری کرده که انتخابات افغانستان در زمان معین آن برگزار گردد.
آقای گوترش بر اصل همکاری‌های منطقه‌یی میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی برای رشد و توسعه‌ی منطقه‌یی تأکید کرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان