شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » ‘عبدالله عبدالله هنوز طرحش را به ریاست‌جمهوری نفرستاده‌است’

سخن‌گوی عبدالله عبدالله می‌گوید که هنوز طرح عبدالله عبدالله برای برون رفت از بحران به‌میان آمدۀ سیاسی، به ریاست‌جمهوری فرستاده نشده‌است و رأی‌زنی‌ها در این باره ادامه دارند.

پیشتر، هواداران عبدالله عبدالله از نهایی شدن این طرح خبر داده بودند.

امید میثم، سخن‌گوی آقای عبدالله می‌گوید که عبدالله عبدالله و هواداران او خواهان یک نظام فراگیر و مشارکتی در کشور استند: «ما امیدوار استیم که با بیرون دادن این طرح و شریک ساختن این طرح، شاهد ختم نگرانی‌هایی باشیم که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح است.»

لطیف محمود، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور نیز در این باره بیان داشت: «رییس‌جمهور افغانستان متعقد به حکومتی با پایه‌های وسیع سیاسی است؛ حکومتی که ممثل ارادۀ مردم باشد. در این خصوص بحث‌ها و رأی‌‎زنی‌ها ادامه دارند.»

در همین حال، مسؤولان اتحادیۀ اروپا در کابل و نیز سفیر ناروی در افغانستان، بر رسیدن به یک توافق سیاسی به‌گونۀ فوری در کابل تأکید دارند.

اتحادیۀ اروپا در اعلامیه‌یی می‌گوید در شرایطی که افغانستان با بیماری کووید نزده درگیر است، صحت‌مندی مردم باید اولویت داده شود و تأخیر در توافق سیاسی، اهمیت نهادهای دموکراتیک را زیر تأثیر می‌برد و نیز همکاران اروپایی را بی‌علاقه می‌سازد.

چهره‌های سیاسی که برای پایان دادن به تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله میانجی‌گیری می‌کنند خوشبین اند که به‌زودی این تنش‌ها پایان می‌یابند.

شهزاده مسعود، از چهره‌های نزدیک به حامد کرزی اظهار داشت: «سیاسیون ما منافع ملی افغانستان را درنظر گرفته به یک تفاهم  ملی برسند، در غیر آن ما هیچ راهی نداریم.»

شهروندان کشور نیز می‌گویند که از اوضاع سیاسی کنونی خسته اند. آنان از رهبران سیاسی می‌خواهند تا از خواست‌های شخصی شان دست بر دارند و کشور را از بحران نجات دهند.

تنش‌های سیاسی میان اشرف غنی وعبدالله پس از آن بالا گرفتند که عبدالله عبدالله نتیجۀ اعلام شدۀ انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفت و در پی آن، هم اشرف غنی و هم عبدالله عبدالله مراسم تحلیف بجا آوردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان