شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله : مذاکره با گروه طالبان، حق احزاب سیاسی است

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت در نشستی که امروز (دوشنبه) با مسئولان رسانه ها برگزار نموده بود گفت که گروه های سیاسی حق داردند تا با گروه های طالبان مذاکره نمایند.

رییس اجراییه کشور در نشست با خبرنگاران گفت که قشر سیاسی که می خواهند با گروه طالبان مذاکره کنند حق آنان است؛ اما مذاکرات باید بنا به اصولی صورت گیرد که دفاع از حقوق مردم در اولویت قرار داشته باشد.

در عین حال آقای عبدالله ابراز داشت که گروه طالبان در نتیجه مذاکره با گروه های سیاسی بیشتر لجوج می شوند وبه موقف قبلی خود تاکید می ورزند.

به گفته وی، اساسی ترین مانع در برابر مذاکرات صلح، موقف گروه طالبان است و این گروه باور دارد که جایگاه شان با این موقف تقویت گردیده و پس از خروج نیروهای خارجی دوباره با همان قوت سابق خود به کشور بر می گردند.

رییس اجراییه کشور هم چنان خاطر نشان ساخت که اساسی ترین مساله ی که دستاورد های مردم افغانستان را حفظ می کند، انتخابات است؛ اما انتخابات از موضع گیری مشترک احزاب سیاسی و مردم افغانستان در روند صلح، نمی کاهد.

آقای عبدالله، از قربانی های نیروهای امنیتی قدردانی نموده و اضافه نمود که خروج نیروهای خارجی از کشور، پایان تعهدات جامعه بین المللی در قبال افغانستان نیست و ادامه همکاری به نفع ایالات متحده امریکا و سایر کشور های ذیدخل می باشد.

عبدالله عبدالله در مورد ایجاد حکومت موقت ابراز نظر نموده و افزود :” کوشش های را که یکی از شخصیت ها بخاطر ایجاد حکومت موقت در کشور به راه انداخته و به این فکر است که اگر حکومت موقت ایجاد شود در راس، وی قرار خواهد گرفت، این یک فکر محال است.”

این گفته های داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت در حالی ابراز می گردد که قرار است برخی از سران احزاب سیاسی برای اشتراک در نشست مسکو با گروه طالبان به روسیه سفر کنند و در مورد مذاکرات صلح این گروه با حکومت افغانستان گفتگو نمایند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان