شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: پاکستان از حمایت گروه‌های تروریستی دست بردارد

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی، در کاخ سپیدار، با هیأتی از سناتوران آمریکایی تحت ریاست جان مکین دیدار و ملاقات کرد.

«جان‌مکین» رییس هیأت سناتوران آمریکایی، در این دیدار با بیان اینکه مقامات پاکستانی در خصوص همکاری با افغانستان اعلام آمادگی کردند، گفت: پاکستان باید در زمینه تأمین صلح و مبارزه با تروریست با افغانستان همکاری کند.

عبدالله در این دیدار با اشاره به وضعیت داخلی افغانستان گفت: فاصله بین مردم و دولت بیشتر شده و باید اقداماتی در راستای جلب حمایت مردم صورت گیرد.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: وضعیت کنونی باید تغییر کند، مردم از این وضعیت خسته شده‌اند و دیگر اوضاع کنونی را بر نمی‌تابند.

عبدالله از تعهد دولت افغانستان برای برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۸ گفت و تأکید کرد که راهی جز برگزاری انتخابات وجود ندارد.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اظهارات هیأت سناتوران آمریکایی درباره سفرشان به پاکستان، گفت: باید به پاکستان فشار آورده شود تا از حمایت گروه‌های تروریستی دست بردارد.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی باید تغییر کند، مردم از وضعیت خسته شده‌اند و دیگر اوضاع کنونی را بر نمی‌تابند

عبدالله با اشاره به تماس‌های کشورهای منطقه با طالبان گفت: منابع مالی و حمایت گروه‌های تروریستی، مواد مخدر، منابعی غیرحکومتی و کشور همسایه ما پاکستان است.

وی گفت: دیگر کشورهای منطقه با وجود این‌که تماس‌هایی را با طالبان برقرار کرده‌اند، اما هرگز منافع خویش را در حاکمیت طالبان بر جغرافیای افغانستان نمی‌بینند.

عبدالله به تلاش‌ها در عرصه حکومت‌داری اشاره کرد و گفت: اوضاع نابسامان امنیتی، دولت وحدت ملی را از پرداختن به حوزه‌های دیگر به خصوص عرصه اقتصادی غافل نساخته است.

وی عنوان کرد: اگر ما بی‌ثباتی سیاسی در افغانستان را خاتمه بدهیم، زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت در راستای توسعه اقتصادی فراهم خواهد شد.

عبدالله در پایان اعتراضات اجتماعی را حق مشروع شهروندان خواند و گفت: ما منتظر نتیجه تحقیقات بی‌طرفانه در خصوص عاملان شلیک به روی معترضان هستیم.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی تأکید کرد: با کسانی‌که به روی تظاهرات در کابل شلیک کرده‌اند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان