شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عبدالله: چشم‌پوشی از دست‌آوردهای مردم افغانستان به معنی «بی‌ثباتی دوامدار» است

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید که چشم‌پوشی از دست‌آوردهای مردم افغانستان در پروسه‌ی صلح به معنی «بی‌ثباتی دوامدار» است.

آقای عبدالله که امروز دوشنبه (نوزدهم قوس) در مراسم پایان کارزار ۱۶ روزه‌ی مبارزه با خشونت در برابر زنان در کابل صحبت می‌کرد، گفت که در نقشه‌ی راه صلح حکومت افغانستان که از سوی رییس‌جمهور غنی در کنفرانس ژنو اعلام شد، بر حفظ دست‌آوردهای مردم افغانستان در سال‌های گذشته تأکید شده است.

او گفت: «به خواهران هم یک بار دیگر اطمینان می‌دهم، همان‌طوری که نقشه‌ی راه صلح حکومت وحدت ملی در کنفرانس ژنو اعلام شد، جامعه‌ی جهانی نیز تأیید کرد که حفظ دست‌آوردهای مردم افغانستان در سال‌های گذشته به معنی تحکیم صلح و ثبات است و چشم‌پوشی از دست‌آوردهای مردم افغانستان به معنی بی‌ثباتی دوامدار. به این نسبت مردم افغانستان آنچه را که با دادن خون و قربانی به دست آورده‌اند، حفظ خواهند کرد.»

رییس اجرایی در این مراسم همچنان گفت که خشونت یک مشکل اجتماعی است که بر سلامت جامعه، اقتصاد، رشد، انکشاف، توسعه و اهدافی که مردم برای یک زندگی بهتر دارند، تأثیر می‌گذارد.

آقای عبدالله گفت که هنوز هم خشونت در انواع و در سطوح مختلف در کشور وجود دارد و مردم از آن رنج می‌برند.

به گفته‌ی او، این وظیفه‌ی تمام مردم افغانستان است که در این راستا با اراده‌ی استوار مبارزه کنند.

رییس اجراییه‌ی کشور در بخشی از سخنانش به برگزاری به موقع انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد و گفت که صلح و انتخابات دو برنامه‌ی کاملا جدا است و نباید برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به دلیل پیش‌برد روند صلح به تأخیر بیافتد.

آقای عبدالله گفت: «صلح آرزوی مردم افغانستان است و تحقق آن باعث ختم رنج دوامدار مردم افغانستان می‌شود که باید این برنامه به پیش برود اما معطل کردن انتخابات به‌خاطر این که چه وقت برنامه‌ی صلح نتیجه می‌دهد، قبلا هم مطرح نبوده و رهبری حکومت وحدت ملی در این مورد موقف خود را اعلام کرده است. خواست مردم افغانستان نیز همین است که پروسه‌ی انتخابات به عنوان یک پروسه‌یی که اساس مشروعیت نظام و تداوم مشروعیت نظام است، در آن سکتگی نیاید.»

او همچنان ابراز امیدواری کرد که کمیسیون‌های انتخاباتی با هماهنگی و کار دوامدار نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ۲۸ میزان را بر اساس قانون اعلام کنند تا انتخابات ریاست‌جمهوری نیز در وقت تعیین شده‌ی آن برگزار شود.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات پیش از این اعلام کرده است که انتخابات ریاست‌جمهوری به تاریخ ۳۱ حمل سال آینده برگزار می‌شود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان