شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عدم حضور آمریکا در نشست مسکو سوال برانگیز است

«وحید مژده» کارشناس افغانستانی عدم حضور  آمریکا در نشست صلح افغانستان که قرار است در مسکو برگزار شود را سوال برانگیز خواند و تاکید کرد که واشنگتن تمایلی به پایان جنگ در افغانستان ندارد.

کارشناس مسایل سیاسی گفت که عدم حضور نماینده آمریکا در نشست مسکو، صداقت واشنگتن را در امرمبارزه با تروریست در افغانستان زیر سوال می برد.

مژده بیان داشت که جنگ ۱۵ ساله آمریکا در افغانستان به هدف سرکوب مخالفان مسلح دولت نتایج قابل ملاحظه ای نداشته و این امر سبب نگرانی کشورهای منطقه شده است.

وی افزود: روس‌ها حرف شان این است که ما میدانیم جنگ افغانستان دیگر راه حل نظامی ندارد وقتی راه حل نظامی ندارد باید جهت های مختلف باهم بنشیند و مذاکره کنند وجز این دیگر راهی وجود ندارد این چیزی است که منطقی به نظر می‌رسد و روس‌ها این را می گویند که ما خواهان این هستیم که مشکل افغانستان از راه مذاکره حل شود.

آسیا نوشت: درماه آوریل روسیه میزبان مذاکرات بر سر صلح افغانستان خواهد بود، قرار است علاوه بر نمایندگان ۲ کشور در این گفت‌وگو نمایندگان چین، پاکستان، ایران، هند و چند کشور آسیای مرکزی نیز شرکت کنند اما آمریکا در این نشست شرکت نمی‌کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان