شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عدم پرداخت حقوق کارگران؛ عامل اصلی توقف ساخت سد آبی غور

«حسن حکیمی» فعال مدنی در ولایت غور در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: سال‌هاست که سد آبی پوزلیچ در ولایت غور به یک قصه نیمه تمام تبدیل شده است و این قصه تاکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: در حال حاضر در بررسی‌های به‌عمل آمده از روند کار این سد آبی؛ کار آن متوقف شده است و علت اساسی آن نیز عدم پرداخت حقوق کارمندان و کارگران است که بیش از ۵ ماه می‌شود حقوق خود را در یافت نکرده‌اند.

حکیمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر شرکتی که مسئول انجام کار است، نزدیک به ۵ سال است بدهکار بوده و تاکنون نیز بدهی خود را پرداخت نکرده‌است.

فعالان مدنی و شهروندان در غور نیز می‌گویند که آن‌ها بارها در رابطه با کم‌کاری‌هایی در ساخت سد آبی پوزلیچ دست به اعتراض زده‌اند اما مقامات محلی به این اعتراض‌ها هیچ توجهی نکرده‌اند.

از سوی دیگر عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور گفت تمام بررسی‌ها از سد آبی در غور به دلیل وجود چالش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و قرار است تا به زودی از سوی اداره محلی این ولایت برای پرداخت حقوق کارمندان و آغاز به کار ساخت دوباره این سد آبی اقدام شود.

تسریع روند ساخت سد ابی پوزلیچ یکی از دیگر از خواسته‌های فعالان مدنی در این ولایت خوانده می‌شود. این در حالی است که بنابر گفته‌های مسئولین محلی در غور تنها ۱۸ درصد از کار ساخت این سد آبی پیش رفته است.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان