شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عربستان مستقیماً در افغانستان دخالت دارد

«عبدالمنان نیازی» مدعی شده است که «ملامحمدعمر» رهبر پیشین طالبان با دسیسه «ملامنصور» و پاکستان کشته شده است.

«ملا عبدالمنان نیازی» از چهره‌های شناخته شده طالبان و معاون و سخنگوی «ملا رسول» در افغانستان گفت که در طول ۱۵ سال گذشته، پاکستانی‌ها بسیار باهوشیاری عمل می‌کردند، منافع خود را پیش می‌بردند، میلیون‌ها دلار را به نام ما می‌گرفتند و ما مقابله با ناتو کردیم.

وی افزود: اما پاکستانی‌ها برای طالبان و دستاوردهایشان اهمیتی قائل نشدند و نام و نشانی را که در زمان اشغال شوروی به دست آورده بودیم به خاک مالیدند.

وی در مورد دولت افغانستان نیز مدعی شد که دولت فعلی، توانایی ندارد که از شئون و مرزهای خود دفاع بکند.

نیازی ادامه داد: ما می‌خواهیم که وطن ما دیگر محلی برای حضور خارجی‌ها نباشد و آنان از افغانستان خارج شوند؛ می‌خواهیم که با افغانستانی‌ها بنشینیم و تمام مشکلات خود را روی میز افغانستانی حل کنیم، می‌خواهیم که با همسایه‌های خود روابط نیک و دوستانه داشته باشیم، باید که مردم ما و مردم کشورهای همسایه ما به آرامی زندگی کنند

وی در مورد خواسته های طالبان از دولت وحدت ملی گفت: ما دو خواسته داریم: ۱ – نظام اسلامی و ۲ – قطع رابطه با کشورهای استعماری!

معاون سخنگوی ملارسول در مورد هسته‌گذاری داعش در افغانستان نیز گفت: من به صراحت به شما می‌گویم که چندین بار از سوریه و عراق، با امتیازات و میلیون‌ها امکانات ما را می‌خواستند که ساپورت و حمایت کنند، ما به آنها پیغام دادیم که وطن ما خسته است، مردم ما خسته‌اند، ما جنگی بزرگ و کلان را پشت سر گذاشته‌‌ایم.

نیازی ادامه داد: به تمام کشورهای همسایه هم اعلام کردیم که ما را مجبور به این نسازید که باز دوباره مرزهای خود را به سعودی و عراق و جاهای دیگر برسانیم! هدف من این است که در کنار کشورهای همسایه خود برادروار زندگی کنیم، برای ملت خود یک لقمه نان پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: ما بدنبال این هستیم که جلوی کشورگشایی‌های روسیه، آمریکا و ناتو را بگیریم؛ بعد از آن به آنان گفتیم که دیگر نمی‌خواهیم که با نام داعش، کشورهای کفری را بر سر خود بیاوریم و ملت خود را باز بیچاره بسازیم.

جمهور به نقل از این چهره شناحته شده طالبان نوشت: کشورهای عربی مخالفین ما را ساپورت نکنند، دفترهایشان را در کشورهای خود مسدود کنند، ما به آنها تضمین می‌دهیم که مرزهای آنان از جانب ما تحت خطر قرار نگیرد.

سخنگوی طالبان در مورد نقش عربستان نیز گفت: عربستان سعودی مستقیم در افغانستان دخالت دارد؛ کشور سعودی، تحت تاثیر کشمکش‌هایی است که در اطراف مرزهایش وجود دارد، آنان در پی این هستند که یک هسته قوی برای خود در افغانستان ایجاد کنند، اگر این هسته ایجاد شود، یک دروازه خوب برای سعودی‌ها باز می‌شود.

وی افزود: سعودی‌ها چندین بار با ما ارتباط برقرار کردند که ما حاضر هستیم با شما کار بکنیم ولی ما به خاطر اینکه وطن ما دوباره به بیچارگی دچار نشود و کشمکش‌هایی در منطقه به وجود نیاید، ما از کشورهای منطقه و سعودی‌ها خواستیم که ما را به حال خود بگذارند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان