شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » علمای دینی در هرات خواستار برقراری آتش‌بس در روزهای عید قربان شدند

ده‌ها تن از علمای دینی در هرات در یک تجمع با تجلیل از صدمین سالگرد استقلال افغانستان و از سوی دیگر نیز نگرانی از افزایش ناامنی‌ها و حملات انفجاری در افغانستان که سبب کشتار مردم بیگناه افغانستان شده است از گروه‌های درگیر جنگ می‌خواهند تا دست از جنگ برداشته و آتش بس کنند.

مولوی عبدالله مشتاق یکی از عالمان دینی در هرات در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: خداوند در قرآن در مورد صلح ۲۴ مرتبه اشاره فرموده است و بارها بر گرایش به یکدیگر، محبت و همدلی دستور داده است.

وی تاکید کرد: در آستانه عید قربان قرار داریم و از طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان می‌خواهیم تا در این روز بزرگ دست از جنگ و خونریزی کشیده و آتش بس کند و در این روز نیز از مناطق دور و نزدیک به دیدار خانواده‌های خود آمده و عید را تجلیل کنند.

وی افزود: شهروندان در افغانستان بیشتر از هر چیز دیگر نیز تشنه صلح هستند و نیاز مبرم به آرامش و صلح دارند و با توجه به روند مذاکرات صلح در افغانستان و نشست حکومت با گروه طالبان برای ایجاد صلح همه با هم باید متحد باشند و با اتفاق بایکدیگر برای ثبات و رسیدن به صلح تلاش کنند.

علمای دینی در هرات راه رسیدن به صلح را کشتار مردم بیگناه و نظامیان در افغانستان نمی‌دانند و تاکید بر هرچه زودتر برگزار شدن مذاکرات صلح میان حکومت و گروه طالبان دارند.

آنها تاکید دارند که گروه طالبان و دیگر گروه‌های مخالف مسلح دولت را به خویشتنداری دعوت کرده و از آنها می‌خواهند تا در ایام عید آغازگر آتش بس در افغانستان باشند.

محمد طارق کریمی عالم دینی در هرات نیز از شهروندان در افغانستان خواست تا به گونه واحد و یکپارجه در مقابل ناامنی‌ها و افزایش آن به‌پا خواسته و از حکومت بخواهند تا بیشتر از پیش برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان تلاش کنند.

از سوی دیگر نیز شهروندان در هرات با اشاره به افزایش نامنی‌ها و انفجارها در ۴ روز گذشته در هرات از این وضعیت ابراز نگرانی کرده و از حکومت و مقامات ارشد امنیتی می‌خواهند تا هرچه زودتر برنامه‌های گسترده امنیتی را برای کاهش این ناامنی‌ها ایجاد کنند.

به گزارش فارس، افزایش ناامنی ها در کابل و هرات که در چند روز گذشته پس از حملات انفجاری جان شمار زیادی از شهروندان را گرفت و شماری دیگر را نیز زخمی ساخت سبب افزایش نگرانی شهروندان در هرات شده است و این شهروندان و عالمان دینی از حکومت و گروه طالبان می‌خواهند تا حداقل در روزهای عید قربان دست از جنگ کشیده و آغازگر آتش بس و ارامش در افغانستان باشند.

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان