شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » عمران خان: امنیت در افغانستان سبب رشد و رونق اقتصادی پاکستان می‌شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه ۱، عمران خان نخست وزیر پاکستان می گوید که امیدوار است که توافق‌نامه‌ی صلح میان امریکا و طالبان امضا شود تا زمینه گفتگوهای بین الافغانی و توافق صلح بین افغان‌ها نیز فراهم شود.

او افزود: ” تا جایی که من اطلاع دارم امریکا و طالبان به سوی آتش‌بس می‌روند. امیدوارم گفتگوهای امریکا و طالبان به موفقیت برسد و دولت منتخب افغانستان صلح را در اولویت کاری خود قرار دهد. پاکستان از صلح در افغانستان سود می‌برد؛ زیرا افغانستان برای پاکستان یک دهلیز بازرگانی با کشورهای آسیای میانه است. امنیت در افغانستان سبب رشد و رونق اقتصادی پاکستان می‌شود”.

به باور نخست وزیر پاکستان، افغانستان یک کشور مستقل است و در روابط خود با کشورهای جهان مستقلانه عمل می کند، اما نباید روابط افغانستان با هند به ضرر پاکستان باشد.

از سوی هم جلال شینواری، فرمانده‌ی پیشین طالبان می گوید که توافق نامه صلح میان طالبان امضا می شود و اختلافات میان سران حکومت وحدت ملی باعث می شود که گفتگوهای بین الافغانی را با چالش مواجه سازد.

جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی می گوید که نماینده‌ی ویژه آلمان نیز در دیدار با مشاور شورای امنیت از آماده‌گی کشور برای میزبانی از چهارمین نشست «بین الافغانی» خبر داده است.

منابع می گویند که طالبان طرح کاهش خشونت در افغانستان را به زلمی خلیل‌زاده نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان، پشنهاد داده اند، اما حکومت افغانستان آتش بس را پیش شرط آغاز گفتگوهای صلح قرار داده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان