شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی از در حاشیه بودن در مذاکرات صلح نگران نیست
غنی از در حاشیه بودن در مذاکرات صلح نگران نیست

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که در حاشیه بودن حکومت این کشور از جریان گفتگوها با طالبان، قابل نگرانی نیست، چون هیچ نهادی به جز دولت صلاحیت امضای توافق نهایی صلح را ندارد. آقای غنی در گفتگویی با تلویزیون طلوع گفت “نگرانی هست، اما خود را بیش از حد نگران نسازیم.” این گفتگو در حالی انجام شد که گروهی از سیاستمداران افغانستان و نمایندگان گروه طالبان، در نشستی در مسکو حضور یافته و روی راه‌های رسیدن به صلح در افغانستان گفتگو می‌کنند. در این نشست دو روزه، همانند سایر دیدارها با گروه طالبان، دولت افغانستان حضور رسمی ندارد.  آقای غنی در جواب به سوالی راجع به نشست مسکو و صلاحیت شرکت کنندگان این نشست گفت “روی چه چیزی، با چه کسانی توافق می‌کنند؟ قدرت اجرایی شان کجاست؟” او افزود “صدها جلسه از این گونه برگزار شود، (اما) تا نهادهای قانونی افغانستان صحه نگذارند، اهمیت ندارد… پیمان صلح، بدون موافقه سرتاسری انجام شده نمی‌تواند. کدام مقام در این کشور می‌تواند دولت را منحل کند؟ یک حکومت قانونی و مشروع را که نتیجه قربانی‌های پی‌هم مردم افغانستان است.” آقای غنی گفت که تشکیل حکومت موقت برای مردم افغانستان قابل قبول نیست و تنها راه مناسب برای افغانستان، برگزاری انتخابات است. او گفت “من صلاحیت این را ندارم که حکومت موقت را امضا کنم. مردم افغانستان این را نمی‌خواهند. انتخابات صد درصد برگزار می شود.” اطمینان رئیس جمهور غنی از نقش حکومت در تطبیق تفاهم سیاسی با طالبان در حالی بیان می‌شود که طالبان هرگونه مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان را رد می کنند.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که در حاشیه بودن حکومت این کشور از جریان گفتگوها با طالبان، قابل نگرانی نیست، چون هیچ نهادی به جز دولت صلاحیت امضای توافق نهایی صلح را ندارد.

آقای غنی در گفتگویی با تلویزیون طلوع گفت “نگرانی هست، اما خود را بیش از حد نگران نسازیم.”

این گفتگو در حالی انجام شد که گروهی از سیاستمداران افغانستان و نمایندگان گروه طالبان، در نشستی در مسکو حضور یافته و روی راه‌های رسیدن به صلح در افغانستان گفتگو می‌کنند.

در این نشست دو روزه، همانند سایر دیدارها با گروه طالبان، دولت افغانستان حضور رسمی ندارد.

آقای غنی در جواب به سوالی راجع به نشست مسکو و صلاحیت شرکت کنندگان این نشست گفت “روی چه چیزی، با چه کسانی توافق می‌کنند؟ قدرت اجرایی شان کجاست؟”

او افزود “صدها جلسه از این گونه برگزار شود، (اما) تا نهادهای قانونی افغانستان صحه نگذارند، اهمیت ندارد… پیمان صلح، بدون موافقه سرتاسری انجام شده نمی‌تواند. کدام مقام در این کشور می‌تواند دولت را منحل کند؟ یک حکومت قانونی و مشروع را که نتیجه قربانی‌های پی‌هم مردم افغانستان است.”

آقای غنی گفت که تشکیل حکومت موقت برای مردم افغانستان قابل قبول نیست و تنها راه مناسب برای افغانستان، برگزاری انتخابات است.

او گفت “من صلاحیت این را ندارم که حکومت موقت را امضا کنم. مردم افغانستان این را نمی‌خواهند. انتخابات صد درصد برگزار می شود.”

اطمینان رئیس جمهور غنی از نقش حکومت در تطبیق تفاهم سیاسی با طالبان در حالی بیان می‌شود که طالبان هرگونه مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان را رد می کنند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان