شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی: توافق نهایی با طالبان پس از برگزاری انتخابات امضا می‌شود

« اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان امروز(دوشنبه، ۳۱ سرطان) در بیست دومین نشست مشترک نظارت و انسجام گفت: توافق نهایی صلح پس از انتخابات ریاست جمهوری به امضا می‌رسد و قبل از انتخابات، توافق ابتدایی صلح با طالبان امضا خواهد شد.

رییس جمهور افغانستان افزود: هیچ کسی نمی‌تواند نظام جمهوری و حقوق شهروندی را از مردم سلب کند.

غنی ادامه داد: مردم افغانستان امارات طالبانی تحمیلی را نمی‌خواهند.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم توافق نهایی صلح پس از انتخابات ریاست جمهوری به امضا برسد و قبل از انتخابات، توافق ابتدایی امضا ‌شود؛ و اگر صلحی که بر انتخابات تاثیرگذار باشد میان حکومت افغانستان و طالبان خواهد بود؛ نه میان ایالات متحده و طالبان.

در همین حال غنی در رابطه به انتخابات ریاست جمهوری گفت: در هفته آینده ملت افغانستان یک عمل سیاسی بزرگ را آغاز می‌کند، این عمل در برابر جنگ، خشونت، خودخواهی و بر ضد دشمنان نظام و فرصت طلبان خواهد بود، ملت افغانستان فصل جدید مبارزات انتخاباتی ۱۳۹۸ را آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: مبلغ هفت میلیارد افغانی را که پول ملت افغانستان است به‌ خاطر برای این رویداد بزرگ تاریخی یعنی انتخابات و تعیین سرنوشت و آینده کشور تخصیص داده‌ام.

در همین حال رییس جمهور غنی خاطر نشان ساخت که افغانستان هنوزم در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و نزاع کنونی کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور است. 

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مهرماه سال جاری برگزار شود. 

/انتهای پیام/

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان