شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » غنی: پاکستان درباره حضور جنگنجویانش در جنگ غزنی توضیح دهد

محمداشرف غنی، رییس جمهوری کشور تاکید کرده که ارتش پاکستان باید درباره اینکه چرا زخمی‌های جنگ ولایت غزنی در شفاخانه‌های پاکستان مداوا می‌شوند، پاسخ دهد.


به گزارش

؛ آقای غنی که صبح امروز جمعه (۲۶ اسد) وارد ولایت غزنی شد در نشستی با شماری از مردم این شهر؛ حضور جنگجویان پاکستانی در جنگ غزنی را تایید کرد.


گزارش‌های تایید نشده از برگشت اجساد جنگجویان پاکستانی که در حمایت از گروه طالبان در شهر غزنی جنگیده اند، وجود داشت، اما تا حالا مقام‌های دولتی دوکشور در این زمینه اظهار نظر نکرده بودند.


چند روز قبل افراسیاب ختک، یکی از سیاست مداران پاکستانی توییت کرده بود که حکومت پاکستان باید درباره گزارش‌های که جنازه‌های جنگجویان پاکستانی از غزنی به پاکستان منتقل می‌شوند و یا جنگجویان پاکستانی در این جنگ بازداشت شده‌اند، توضیح دهد.


اما حال آقای غنی نیز تایید کرده است که جنگجویان پاکستان در جنگ غزنی حضور داشتند و پاکستان باید در این باره پاسخ بگوید.


آقای غنی درباره افزایش حمله‌های گروه طالبان در روزهای گذشته گفت نیز که طالبان می‌خواهند با این خونریزی در میز مذاکره از قوت صحبت کنند.


به گفته او طالبان تلاش دارند با زور مردم افغانستان را قانع کنند، در حالیکه راه مذاکره باز است. به گفته او علمای اسلام جنگ افغانستان را نامشروع خوانده و افزود که اگر طالبان دلیل شرعی برای جنگ دارد، علمای افغانستان آمادگی بحث اند.


نگرانی‌های درباره روند گفتگوهای صلح افغانستان در میان مخالفان دولت افغانستان وجود دارد، ولی آقای غنی گفت که صلح در شب تاریک و پشت پرده نمی‌شود و این کار باید با اجماع ملی انجام شود.


وی همچنان گفت که برای بازسازی ساختمان‌های اداری و دیگر بخش‌های شهر غزنی ۲۰ میلیون دالر بودجه اختصاص داده می‌شود.


محمداشرف غنی همچنان در نشستی با مسوولان امنیتی و دفاعی ولایت غزنی بر ایجاد هماهنگی بیشتر میان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تاکید کرده گفت:”عمق توطئه غزنی توسط امنیت ملی بررسی گردد و نقاط ضعف آشکار گردند.”


آقای غنی به مسوولان امنیتی و دفاعی هدایت داد تا پولیس غزنی دوباره احیا شود و بخاطر تامین امنیت بهتر شهر غزنی حوزه های امنیتی بیشتر ایجاد گردد.


گفتنی است که طالبان شب جمعه (۱۹ اسد) دست‌کم از سه طرف حملات گسترده‌ای را به شهر غزنی آغاز کردند و بخش‌هایی از این شهر را به تصرف خود درآوردند. ۵ روز درگیری شدید بین نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در شهر غزنی جریان داشت و نیروهای امنیتی پس از ۵ روز توانستند که کنترول این شهر را به دست بگیرند.


برخی منابع امنیتی گفته اند که در جریان پنج روز جنگ در شهر غزنی، دست‌کم ۶۰ غیرنظامی و ۱۴۵ نظامی در این شهر کشته شدند. گفته می‌شود که تلفات مخالفان مسلح در این شهر به ۵۳۳ کشته و زخمی رسیده است.


گفته می‌شود که در حمله طالبان به شهر غزنی، میلیون‌ها دالر به تاسیسات دولتی و غیردولتی خسارت وارد شده است.




– کابل








این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان