شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » فراغت بیش از ۶۰۰ تن از دانشگاه پولی تخنیک کابل

وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌گوید که بیش از ۶۰۰ دانش‌جو که رشته‌های مختلف مهندسی را در دانش‌گاه پولی تخنیک کابل فراگرفتند، سندهای فراغت شان را به دست آورده‌اند.

در محفلی که به همین مناسبت برگزار گردیده بود، شماری از مقام‌های دولتی به شمول نجیب‌الله خواجه‌عمری، وزیر تحصیلات عالی اشتراک نمودند و گفتند که جوان‌های سرمایه‌های این کشورند و افغانستان را به سوی ترقی و انکشاف سوق می‌دهند.

وزیر تحصیلات عالی در این مراسم تاکید بربلند بردن سطح علمی آموزگاران نهادهای تحصیلی نموده و از دانش‌گاه‌ها خواست آن‌چه در اختیار دارند به دست‌رس دانش‌جویان و آموزگاران شان جهت انجام تحقیق‌های علمی قرار دهند.

در این میان، مسؤولان در وزارت تحصیلات عالی علاوه می‌کنند که این ۴۶مین دور فارغان دانش‌گاه پولی تخنیک می‌باشد که ۶۱۹ تن از ۲۰ رشتۀ مهندسی فارغ گردیدند.

به اساس اطلاعات مسؤولان، با برگزاری نمایش‌گاه‌های کاریابی در این دانش‌گاه و امضای تفاهم‌نامه‌ها با اداره‌های مختلف دولتی و خصوصی؛ زمینه کاریابی و کارآموزی برای حدودی ۴۰۰ تن از فارغان و دانش‌جویان مهیا گردیده است.

این درحالی‌ست که سالانه هزاران تن از دانش‌گاه‌های خصوصی ودولتی افغانستان فارغ می‌گردند که به شدت از نبود زمینۀ کاری در کشور شکایت دارند.

گفتنی‌‎ست که تا هنوز دولت افغانستان هم‌چنان نتوانسته که زمینۀ مناسب کاری برای قشر دانش‌آموختۀ کشور فراهم نمایند که یک شمار آنان به مهاجرت‌های غیر قانونی روآوردند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان