شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » فرمانده ارتش بریتانیا: نسخه دوم طالبان متفاوت‌تر است

جنرال نیک کارتر که قرار است در پایان ماه نوامبر از سمت خود کناره‌گیری کند، در آخرین حضور خود در کمیته دفاعی مجلس عوام بریتانیا گفت که هنوز زود است که «بگوییم غرب در افغانستان شکست خورده‌ است». او در عین حال ادعا کرد که افغانستان می‌تواند در آینده نزدیک در جایگاه بهتری از آنچه مردم انتظار دارند باشد.
به گفته او، قضاوت در مورد شکست ایتلاف ناتو در افغانستان پس از تسلط سریع طا-لبان بر کابل در ماه آگست و به دنبال خروج نیروهای امریکایی، خیلی زود است.
کارتر تاکید کرد که باید پیروزی در افغانستان با نتایج سنجیده شود و نه با دستاوردهای بزرگ نظامی.
او همچنین درباره طا-لبان گفت: «نسخه دوم طالبان متفاوت است. افراد زیادی در طا-لبان کنونی وجود دارند که مایل اند به شیوه‌ای مدرن‌تر حکومت کنند. اگر عناصر کمتر سرکوبگر در نهایت کنترول را به دست آورند، فکر می‌کنم دلیلی وجود ندارد که باور نکنیم افغانستان در پنج سال آینده به کشوری فراگیرتر از آنچه گمان می‌رود، تبدیل شود».
وی از اظهارات پیشین خود که گفته ‌بود دولت افغانستان پس از خروج نیروهای غربی، قدرت را حفظ خواهد کرد، دفاع کرد و گفت که ارزیابی بدبینانه‌تر در آن زمان باعث تضعیف دولت غنی می‌شد.
جنرال نیک کارتر گفت: «برنامه این بود که دولت افغانستان را وادار کنیم که در کنار هم بماند و آن را حفظ کند. من یکی از صداهایی هستم که آن‌ها به آن گوش می‌دادند، احتمالاً بیش‌تر از هر خارجی دیگری غیر از امریکایی‌های عجیب و غریب».

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان