شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » فرمانده ارتش پاکستان: برقراری امنیت در منطقه منوط به برقراری امنیت در افغانستان است

فرمانده ارتش پاکستان در کنفرانس برلین گفت: برقراری امنیت در منطقه، منوط به برقراری امنیت در افغانستان است.

مهر به نقل از «داون نیوز» نوشت، راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان که در کنفرانس فرماندهان ارتش کشورهای منطقه در آلمان شرکت کرده بود با اشاره به برقراری امنیت در منطقه اظهار داشت: برای برقراری امنیت در افغانستان نیاز به همکاری کشورهای منطقه در امور امنیتی است.

وی در ادامه افزود: پاکستان خود قربانی تروریسم در منطقه است و بیش از کشورهای دیگر از معضل تروریسم زیان دیده است. ارتش پاکستان با انجام عملیات «ضرب عضب» در شمال کشور توانسته است پایگاه های تروریست ها را از بین ببرد.

شریف در ادامه با با اشاره به مسئله کشمیر افزود: هند آماده انجام مذاکرات در مورد مسئله کشمیر و دیگر مناقشات دیرینه با پاکستان نیست و این اقدام هند باعث خشونت و درگیری در منطقه جامو و کشمیر شده است.

وی گفت: عدم همکاری و عدم تبادل اطلاعات امنیتی بین کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم به معضل بزرگی تبدیل شده است. برای فائق آمدن بر تروریسم، همکاری بین کشورهای همسایه ناگزیر است و این کشورها نمی توانند بدون همکاری یکدیگر بر خطرات احتمالی ناشی از تروریسم پیروز شوند.

شایان ذکر است در این کنفرانس یک روزه فرماندهان ارتش افغانستان، پاکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و دیگر کشورهای منطقه شرکت داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان