شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » فرمانده جدید ناتو در افغانستان رسماً به کار آغاز کرد

مسؤولیت فرماندهی نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان امروز یکشنبه (۱۱ سنبله) رسمأ از جنرال جان نیکلسن به جنرال آستن اسکات میلر انتقال کرد.

این انتقال مسؤولیت در مراسمی با حضور حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان و شماری دیگر از مقام‌های حکومتی این کشور در مقر فرماندهی نیروهای مأموریت حمایت قاطع در کابل انجام شد.

جنرال میلر در این مراسم گفت که برای موفقیت راه حل سیاسی جنگ افغانستان نیاز است تا به گروه‌های تروریستی فشارهای نظامی وارد شد. او گفت که ایالات متحده و ناتو در کنار افغان‌ها باقی می‌مانند.

آقای میلر گفت “ما تشخیص کرده‌ایم که در افغانستان برای ایجاد ثبات سیاسی، فشار نظامی ضروری است، ما باید با شرکای افغان خویش به گونۀ مشترک برای تأمین امنیت کمک کنیم”.

جنرال نیلکسن در این مراسم گفت که زمان آن رسیده تا جنگ افغانستان خاتمه یابد و شماری از طالبان نیز صلح می‌خواهند.

به گفته جنرال نیلکسن، در حال حاضر نسبت به هر زمان دیگر، آغاز مذاکرات صلح با طالبان نزدیک شده و کشورهای عضو ناتو از برنامه‌های حکومت افغانستان در این زمینه پشتیبانی می‎‌کنند.

وزارت دفاع افغانستان باور دارد که این تغییرات در پروسۀ آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای افغان تأثیر چندانی نمی‌گذارد.

جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که روند کمک‌های مالی و آموزش‌دهی به نیروهای افغان از سوی فرمانده جدید نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان مانند گذشته ادامه خواهد یافت.

به دلیل برگزاری این مراسم، امروز در کابل تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده بود.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان