شما اینجا هستید
آرشیو مطالب » فقط حمله طالبان بر نهادهای بین المللی جنایت جنگی است؟

مقام های وزارت امور داخله کشور در واکنش به اعلامیه سازمان عفو بین الملل گفته که تمامی حمله گروه تروریستی طالبان جنایت جنگی است.

این سازمان گفته است: اصل اساسی قانون بین‌المللی بشر دوستانه این است که طرف‌های درگیر در جنگ هیچگاهی نباید غیرنظامیان را به صورت عمدی هدف قرار دهند

صدیق صدیقی،‌ سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته است که: حمله های انتحاری و گروهی در ساحات ملکی، جاسازی ماین ها در جاده های پر رفت و آمد، حمله های انتحاری در مساجد و بازار ها، به قتل رسانیدن زنان و کودکان و هزار ها جنایت دیگر توسط این گروه تروریستی که در ۲۰ سال پسین انجام شده، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل با انتشار خبرنامه ای حمله گروهی طالبان به موسسه بین المللی پاملرنه در شهر نو کابل تلاش قصدی برای کشتن غیرنظامیان خوانده و اعلام کرد که این حمله معادل جنایت جنگی است.

این سازمان گفته است: اصل اساسی قانون بین‌المللی بشر دوستانه این است که طرف‌های درگیر در جنگ هیچگاهی نباید غیرنظامیان را به صورت عمدی هدف قرار دهند.

با این حال سخنگوی وزارت داخله گفته: جنایت، جنایت است و قتل، قتل است. در یک حمله تروریستی چه یک نفر کشته شود چه صد نفر، در هرحال حمله یی که صورت گرفته، جنایت علیه بشریت است و قابل تقبیح!.

صدیقی در ادامه نوشته این که نهاد های بین المللی یک حمله طالبان را، که هدف آن نهاد های بین المللی باشد، جنایت جنگی بخوانند و سایر حمله های تروریستی را تقبیح نکنند، چنین می نماید که قربانی های مردم افغانستان در مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی، نادیده گرفته می شود.

این در حالی است که گروهی از مهاجمان مسلح مربوط به گروه طالبان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب دوشنبه بالای موسسه خیریه بین المللی پاملرنه در شهرنو کابل حمله کردند.

پس از انفجار موتر بمب گذاری شده در ورودی ساختمان این موسسه، چند مهاجم دیگر وارد ساختمان شدند و ۱۱ ساعت با نیروهای امنیتی درگیر بودند.

نیروهای امنیتی ۴۲ تن به شمول ۱۰ شهروند خارجی را از این ساختمان نجات دادند و تنها ۶ غیرنظامی در این رویداد زخمی شدند.

با این حال سازمان عفو بین الملل گفته باید در این مورد تحقیق بی‌ طرفانه، مستقل، شفاف و موثر انجام شود و عاملان این حادثه باید محاکمه شوند.

این سازمان در مورد دو حمله انتحاری که به روز دوشنبه ۴۲ تن به شمول چند افسر بلند رتبه نظامی و غیرنظامی را قربانی گرفت، اما چیزی نگفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

افغان کلکین – اخبار افغانستان | مطالب روز جامعه افغانستان